Zijn er bedrijven die je toch nog mogen bellen als je ingeschreven staat in het bel-me-niet-register?

Ik sta vanaf het begin ingeschreven bij het Bel-met-niet-register, voor alle categoriën, maar toch wordt ik nog regelmatig gebeld wordt door een bedrijf (afgeschermd extern nummer). Ik weet zeker dat het een bedrijf is, want de nummers van mijn vrienden en familie herken ik en die spreken ook anders mijn antwoordapparaat wel in.
Omdat ik de pest heb aan telefonische verkoop, neem ik dan niet op.
Zijn er bedrijven die je toch nog mogen bellen, bijvoorbeeld omdat je een tijdje een proefabonnement hebt gehad of omdat je lid bent van een goed doel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, vreselijk irritant, hé? ik sta niet voor niets geregistreerd in het Bel-me-niet-register, ik wil gewoon niet gebeld worden voor commerciële doeleinden.

Het beste antwoord

Ja, bijv. als je proefabonnement op een krant neemt. Ze zullen dan altijd even nabellen om te vragen of je interesse hebt in een vast abonnement. Maar je gaat daarmee zelf akkoord als je het proefabo neemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je niet opneemt, dan weet je niet zeker dat het bedrijven zijn. Ik zou het ook kunnen zijn, ik heb ook nummer-ID uitstaan :)
Je kunt een klacht indienen bij de OPTA, maar dan moet je dus eerst wel zeker weten wie dat flikt.
En ze flikken het wel, zie link:
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, mijn familie en vrienden hebben geen afgeschermde nummers en anders zouden ze mijn antwoordapparaat wel inspreken of me op mijn mobieltje bellen. Dus ik weet zeker dat het een bedrijf is.
AWM
13 jaar geleden
Maar ja, ik blijf erbij, als je niet opneemt dan weet je niet wie het is. Dan kun je er ook geen actie tegen ondernemen.
Of als je een enquete invult waarmee je een leuke prijs kunt winnen. Dan heb je vaak van die vragen als: Vind je dit leuk, vind je dat leuk... etc.
Als je even de moeite neemt de voorwaarden te lezen, staat daarin dat je toestemming verleend aan die bedrijven om telefonisch contact met je op te nemen.
(dus C4th is gestopt met enquetes invullen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een klantrelatie is geweest of aanwezig is mag je altijd bellen. Maar incassobedrijven mogen je ook bellen ondanks het bel-me-niet-register.