Lezen jullie andermans antwoorden voordat jullie zelf antwoord geven?

Ik zie toch geregeld mensen dezelfde antwoorden geven. En dan heb ik het niet over toevallig gelijktijdig reageren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
psst... ik zie zelf Moderatoren hetzelfde antwoord geven ;-)

Het beste antwoord

Ja, ik lees ze wel behalve als er al teveel andere informatie in staat.
Ik geef wel een antwoord als ik iets toe te voegen heb.
Als mijn antwoord er al bij staat dan krijgt die een duimpje +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Ja, mits ik een aanvulling heb waardoor het antwoord beter is als dan die al gegeven is.

Toegevoegd op 18-05-2009 11:21:18
Het voordeel van, als eerste antwoorden, is dat je geen (lange) antwoorden hoeft te lezen voordat je een antwoord wil geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat doe ik wel, naar ik dacht. "Gelijktijdig" (rekbaar!) reageren daar gelaten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik niet de eerste ben dan lees ik inderdaad andermans antwoorden. Ik kijk dan of er een bron van waarheid in zit, of ik het met ze eens ben, of ik nog iets heb toe te voegen. Als ik niets meer heb toe te voegen geef ik geen antwoord. Sommige mensen die formuleren inderdaad hetzelfde antwoord als zijn voorgangers ik weet niet of het inderdaad onoplettendheid is of punten scoren.
Ook lees ik nadat ik antwoord heb gegeven de andere antwoorden vaak staan hier interessante andere standpunten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik antwoord als er wat te berde te brengen is...

En ik kijk bijna nooit naar andere antwoorden en het is elke keer weer een verrassing dat ik een eigen mening heb laten zien die niet of nauwelijks reeds door een ander gegeven is...

Zonder op te zoeken of na te denken typ ik aan om te antwoorden als er beweging komt in mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, mits ik een aanvulling heb waardoor het antwoord beter is als dan die al gegeven is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL; copy pasten kun je wel :D
ik geef toe ... ik lees niet altijd alle antwoorden voordat ik zelf begin te schrijven... soms lees ik zelfs geen enkel antwoord...
en soms open ik het antwoordvenster, schrijf een beetje, zoek wat op, denk wat na, zet een kopje thee, kopieer wat, plak wat, schrijf nog eens wat en tegen de tijd dat ik het antwoordvenster sluit, blijken er al hele volksstammen het zelfde antwoord gegeven te hebben...

Toegevoegd op 18-05-2009 11:18:17
zoals nu... toen ik het antwoordvenster opende waren er nog geen andere antwoorden en nu al een stuk of 6... mooiere illustratie van mijn verhaal kun je bijna niet hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
t.a.v. je avatar: je lacht wel, maar je bent niet blij ;-)
Zojuist eerst alle antwoorden bekeken alvorens te antwoorden wat de meesten ook al hadden geantwoord.

Ja dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik lees ze door.
Als het antwoord dat ik had willen geven er al staat, dan geef ik die persoon een duimpje (in de plus dus he) en dan laat ik het er bij zitten. Het heeft geen zin om letterlijk dezelfde antwoorden te herhalen.
Als ik echter een toevoeging op het antwoord heb, waardoor het mijns inziens beter wordt, dan antwoord ik wel.

Uiteraard is het niet te voorkomen dat je ongeveer tegelijk antwoorden post, waardoor er alsnog 2 dezelfde antwoorden staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken geef ik geen antwoord als het goede antwoord al is gegeven, tenzij ik nog een aanvulling heb daarop.

Ook gebeurt het me wel eens dat je tegelijk met iemand anders hetzelfde antwoord geeft. Maar dat gebeurt me niet zo vreselijk vaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je vraagt wat we doen, toch maar een keer hetzelfde antwoord als anderen:

Ja, ik lees de antwoorden (en de reacties daarop) altijd door voordat ik antwoord geef, en geef alleen een antwoord als ik echt iets heb toe te voegen of te verduidelijken. Als ik alleen instem met het antwoord van een ander of een opmerking heb over de vraag, doe ik dan over het algemeen in een reactie.

Wel zit er soms een periode tussen beginnen met typen en het antwoord publiceren, bijvoorbeeld als de telefoon gaat terwijl ik bezig ben of ik een mail binnenkrijg (werk gaat toch voor). Ik ga dan niet nog een keer terug naar de antwoorden om te kijken of iemand me inmiddels voor is, dus dan komt het sporadisch voor dat iemand hetzelfde antwoord al heeft gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me voor het gemak hier volledig bij aan. +1
Ligt er een beetje aan, of dat het een algemene vraag is, of dat ik in het antwoord een persoonlijk tintje mee wil geven op basis van mijn eigen ervaring...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij deze vraag heb ik alle antwoorden eerst gelezen.
Meestal doe ik dat, maar soms haak ik halverwege af, als er erg veel onzin wordt gespuit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Qris;

Ja. Ik geef dan alleen nog antwoord als ik denk daarmee iets toe te kunnen voegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt af van de vraag, is het een heel interessante vraag, waarvan ik denk, ik heb er toch een afwijkende mening over, dan lees ik niets.

Maar is het een vraag buiten mijn vakgebied of buiten mijn interesse, dan wil ik nog wel eens de andere antwoorden lezen voordat ik zelf een antwoord geef.
Kan zijn dat ik de vraag dan nog steeds niets vind, dan antwoord ik hem ook niet. Ik ga niet voor de puntjes maar voor kwaliteit.

En op onzinnige vragen ga ik al helemaal niet op in of vragen die iedereen zo kan opzoeken op google. Ik ben
hun knechtje niet!

Maar van sommige vragen en antwoorden kan ik maar geen genoeg van krijgen en lees ik wel 4 keer, hierdoor ga ik sommige dingen door opnieuw te lezen, beter begrijpen.

Lees ik een antwoord wat zo goed in elkaar zit en waar niets aan toe te voegen is, dan geef ik geen antwoord en laat de eer over aan diegenen van dat goede antwoord, krijgt dan nog wel een +1 van me ! En vaak ook nog een reactie.