Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan een aantal rateltikker van een stoplicht beter afstellen? Kan ik daar zelf opdracht voor geven?

Bij mij in de buurt staan een aantal rateltikkers bij stoplichten veel te hard, waardoor ik er veel last van heb en niet meer pp mijn balkon kan zitten. Ze tikken de hele dag en niet alleen als er op het knopje wordt gedrukt om over te steken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De rateltikkers in Den Haag worden na 19.00 uur zachter, om geluidsoverlast voor omwonenden te voorkomen. Ze zijn vooral overdag van belang om blinden en slechtzienden te kunnen laten horen of ze veilig kunnen oversteken.

De gemeente dient ervoor te zorgen dat de rateltikkers op het juiste geluidsniveau staan ingesteld. Je kunt zelf bij jouw gemeente melding maken van het feit dat betreffende tikker te luid staat (en trouwens ook als je constateert dat deze het niet meer doet).
(Lees meer...)
Amadea
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
prima antwoord! +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding