Kun je meerde advocaten tegelijk huren?? en kun je dan voor allen in aanmerking komen voor zogenoemde een toevoeging??

bijvoorbeeld twee of drie, en kun je voor iedere advocaat in aanmerking komen voor zo'n toevoeging bij raad van rechtbijstand???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou wat zijn. Doe mij maar 15 advocaten op kosten van de staat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe je het ook draait of keert.
De beste advocaat is degene die 'in' jezelf huist en als het goed zit tussen jezelf en jouw ego dan is jouw ego voor zoveel rede vatbaar dat er geen externe advocaat aan te pas hoeft te komen, toch? slaap hier maar eens 7 nachtjes over vooraleer je deze gedachte als onzin afwimpelt ;-) Liefs en Big tevreden Smile van me
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het handig, BenDeNo, om je echte vraag te beschrijven. Wat zit je dwars?

Antwoorden (4)

Uiteraard kun jij meer advocaten tegelijkertijd huren.
Maar ik denk niet dat je dan voor elke advocaat in aanmerking komt voor een toevoeging bij de raad van rechtsbijstand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit hangt ervan af of de advocaten onderling willen samenwerken. Als dit zo is, kun je ervan uitgaan dat je daar geen geld voor kunt krijgen. Je hebt recht op rechtsbijstand, en die bijstand heb al met 1 advocaat. Wanneer je de overige advocaten zelf gaat betalen, krijg je die bijstand helemaal niet meer, want dat zou betekenen dat je zelf ook de eerste advocaat had kunnen betalen.
Zoveel meerwaarde heeft een extra advocaat niet. Dit geld alleen bij een hele bijzondere zaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In antwoord op jouw eerste vraag.
Ja je kan meerdere advocaten tegelijk huren.

In antwoord op jouw tweede vraag.
Je kan slechts voor één advocaat op de zogenaamde toevoeging rekenen bij de RvR en/of Raad voor Rechtsbijstand.
Dat lijkt me ook heel erg logisch omdat die Raad tegemoetkomt aan mensen met een laag inkomen en als jij meerdere advocaten kan inhuren dan geef jij aan dat jij extra geld hebt en dus evengoed één advocaat helemaal zelf kan bekostigen.

Trouwens, waarom zou je meerdere advocaten inhuren? Daarmee geef je onder andere aan dat je die andere advocaat ofwel niet vertrouwt ofwel niet bekwaam acht.

Je kan je evenwel bij verschillende advocaten vrijblijvend bevragen en aan de hand van jouw ervaring en/of gevoel de meest geschikte voor de betreffende kwestie uitkiezen.

Besef echter dat er aan elke advocaat wel iets zal zijn wat jou minder goed bevalt. Het zijn tenslotte ook mensen met hun specifieke talenten en beperkingen hé.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, vanwaar die min?
In complexe juridische vraagstukken, worden verscheidene advocaten ingezet. Bijvoorbeeld een die gespecialiseerd is in contractenrecht, de ander in internationaal recht, en weer een ander in internetrecht.

Het gaat dan om grote belangen, lees : belangen die met veel geld gepaard gaan.

Daarbij is een toevoeging niet aan de orde.

Waarschijnlijk heb jij problemen met je advocaat? Dat hij te weinig doet naar je zin, of desinteresse toont?

Begrijp dan, dat de toevoeging hem maar €75 /uur oplevert. Daar moeten belastingen en kantoorkosten nog van af, zodat er evenveel overblijft als bij een postbezorger. Bovendien wordt van een advocaat een leestempo van 300 bladzijden/uur verwacht.
En dan krijg je ook nog te maken met ontevreden, eigenwijze en onwetende klanten. Ga er maar aan staan.