Moet op de kopie van je ID voor de machtiging van verkiezingen je BSN zichtbaar zijn?

Morgen kan ik niet zelf stemmen en wil ik iemand onderhands machtigen (dus gewoon de achterkant invullen). Ik heb net een nieuwe ID kaart,waarbij op de voorkant geen BSN nummer staat. Ik hoorde dat je BSN zichtbaar moet zijn,maar kan dit nergens terugvinden. Moet mijn BSN zichtbaar zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het is slechts nodig de voorkant te kopiëren, ongeacht waar het BSN-nummer staat. Van die voorkant mag niets bedekt zijn.

Toegevoegd na 51 seconden:
Ik zeg dit uit, hoofde van mijn voorzitterschap van een stembureau