Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Daten in het donker?

Zoals ook volgens mij de laatste tijd op televisie te volgen is: een programma waar mensen in het donker daten.
Zouden we dit vaker moeten doen? Waarom wel of waarom juist niet?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
We moeten eigenlijk toe naar 'daten in het donker on ice'
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
hahaha we kunnen het voorstellen bij de omroepen? ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Daten in het donker versterkt de andere zintuigen meer door het wegvallen van het blikcontact. Zo maak je een ander, wellicht intiemer 'beeld' van de partner. Maar anders hoeft niet beter te zijn.

Meer afgaan op innerlijke waarden zou best vaker mogen dan enkel afgaan op oppervlakkige uiterlijkheden. Echter, niet voor TV, daar gaat het alleen om show en dat heeft juist weinig met innerlijke waarden te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik heb het ook gezien, leuk principe maar zodra je elkaar gaat betasten is het toch weer uiterlijk dat bijna de overhand krijgt, dus ik vind het idee leuk, elkaar horen maar niet zien maar dan zou je het hele uiterlijke aspect weg moeten halen en dus ook elkaar niet aanraken bijvoorbeeld, maar dan is het eigenlijk weer hetzelfde als internet daten.

Maar goed ik vind het wel leuk bedacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het is mysterieus. Je weet nooit wat je krijgt. Straks verbind jij je aan een lelijke vrouw of man.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nou en? Dat is juist de hele opzet, dat je contact maakt met de persoon zelf, met zijn innerlijk en niet met de buitenkant.
Ik persoonlijk heb liever een lelijke vent waar het echt op alle fronten mee klikt dan de prins op het witte paard waar ik me verder niet mee kan vereenzelvigen.
Helaas is het geheel nu sterk aan kritiek onderhevig, omdat van het 'beste' stel de dame een bedenkelijk gedrag buiten de show heeft (zie site van Kim Holland).

Het experiment is interessant, maar zou niet in een show moeten worden opgenomen. Dit beinvloed altijd de verwerking en het verloop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik vind het maar niks, ik vind het juist mooi om bij de eerste indruk een lach te zien of zijn/haar ogen. De eerste indruk is belangrijk. Daarna is het beter als je elkaar beter leert kennen, en dus ook het innerlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik denk het niet, het uiterlijk is nou eenmaal groot onderdeel van een persoon. En soms dan denk je dus te kiezen voor het innerlijk maar dan nog is iemand niet wat ze lijkt te zijn..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Wat is er mooier dan een discreet oogcontact op een klaarlichte dag met zon. De date in het donker getuigt van gebrek aan creativiteit. Zo kun je ook daten in het zwembad, op de trein ,in een kelder, in een hospitaal, op een kerkhof ,in een bus, in de koelkast van een slachter. Hoe gekker , hoe beter. Er is toch een moment waar beide partners elkaar in de ogen moeten kijken. Neen, geef me maar een goed boek en laat deze experimentele reality tijdsverdrijf tv aan mij voorbijgaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing