Bestond het amerikaanse alarmnummer 911 al voor de aanslag op 9-11?

Of is dit specifieke nummer bedacht na de aanslag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
34.8K

Het beste antwoord

Het alarmnummer 911 bestond al voor de aanslagen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sterker nog, het vermoeden is dat juist voor 11 september gekozen is ivm de link naar het alarmnummer:

"De datum werd zorgvuldig uitgekozen door het alarmnummer 911 te overwegen die gebruikt wordt in de Verenigde Staten. Er is geen betere manier te bedenken om tot de collectieve onbewuste door te dringen met zoveel geweld. 911 is waarschijnlijk het nummer dat het meest wordt gedraaid in de Verenigde Staten waar geweld en de toegang tot wapens thema’s zijn van elke dag. Elke keer als dit nummer gedraaid wordt gaan de gedachten stilletjes terug naar deze datum. Evenals het World Trade Center met haar twee voornaamste torens die een toespeling zijn op ditzelfde nummer, het getal 11, twee lijnen die omhoog steken."

http://www.only-apartments.nl/nieuws/9-11-10-jaar-later/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen jammer dat de rest van de wereld het als 11/9 schrijft.

Andere antwoorden (3)

dit is toeval... het bestond al

Toegevoegd na 6 minuten:
vanaf 1968
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toeval?
Of hebben de terroristen express die datum uitgezocht? Dat laatste, zeggen ze. Niet voor nix nood gemaakt op de nooddatum / nummer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zeggen dat? Ze zeggen een hoop. Is het niet vooral een aanname?
Al in 1968 werd 911 het nationale alarmnummer van de Verenigde Staten, zo'n 33 jaar voor 11 september 2001 dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, 911 bestond al voor de aanslag op 11 september 2001.
Na verschillende aanslagen daarvoor, bijvoorbeeld de bombus bij het WTC in New York, heeft Al Qaida goed nagedacht over de ultieme aanslag en dat werd dus viervoudig met vier passagiersvliegtuigen op 11 september 2001...
Ook om het alarmnummer 911 een nare bijsmaak te geven...