Hebben ze in alle landen vreemde/gekke achternamen?

In Nederland kennen we hele bijzondere en gekke achternamen, zo gekomen in de tijd van Napoleon.
In de volgende lijst staan er vele, waarvan de meeste al niet meer zo vreemd of gek klinken. Al blijven namen als 'de beul' 'kont' of 'komkommer' toch wel opvallen.
Napoleon is natuurlijk niet overal geweest, maar hebben mensen in landen van bijv. Noord en Zuid-Amerika, Afrika en Azie ook gekke achternamen en door welke oorzaak?

Toegevoegd na 33 seconden:
De lijst: http://www.ernieramaker.nl/raar.php?t=achternamen

7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, niet in alle landen hebben mensen vreemde of gekke achternamen. In sommige landen is het gebruikelijk om de achternaam van de vader of moeder te gebruiken als achternaam. In andere landen kunnen mensen hun eigen achternaam kiezen.
Bronnen:
4 maanden geleden