mag je met een fiets "steppen" als je geen licht erop hebt?

onlangs aangehouden omdat ik geen licht op me fiets had en vertelde de agent dat ik verder moest lopen.
mag je dan wel steppen met de fiets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Het beste antwoord

Nee, want ook dán ben je bestuurder.
jc54
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Steppen met de fiets krijg je ook een boete voor, heeft een vriend van mij eens gehad.
13 jaar geleden
nee dat mag (helaas) niet zie

Artikel 2 RVV 1990
De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.

Uitgebreide uitleg in de link hieronder, ik lees eruit dat als je stept op een fiets dan toch de regels van de fiets gelden en niet van de voetganger

Toegevoegd na 1 minuut:
PS wat mij zelf hierdoor onduidelijk is geworden waarom je dan wel met de fiets aan de hand zou mogen lopen, dat zou dan ook niet mogen want dan zou je ook onder de fietsregels vallen en licht moeten voeren.......