Zijn er CEO's die veganist zijn?

6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Steve jobs -en die is niet meer onder ons:
https://www.westonaprice.org/health-topics/soy-alert/veganthink-dr-john-mcdougall-explains-the-death-of-steve-jobs/
klaariskees
6 jaar geleden
Ja dat vermoedde ik al. Wist het niet zeker, bedankt

Het beste antwoord

Ja

https://www.nrc.nl/nieuws/2015/01/10/hij-is-americas-most-fit-ceo-en-een-nederlander-a1498572

"Frits van Paasschen, de sportman (en veganist)

Om te beginnen met die bijnaam. Die is zo gek nog niet voor iemand die dertien marathons liep (denk New York, Boston, Londen) en meerdere triathlons volbracht. Waaronder in 2013 de zwaarste van allemaal: de Iron Man. 3,9 kilometer zwemmen, 180 kilometer fietsen en 42 kilometer rennen.

“Ach”, zegt de 54-jarige Van Paasschen. “Zo snel was ik niet hoor.” Hij deed er 12 uur en 44 minuten over.

Bewegen is belangrijk voor de topman. Dus beginnen zijn dagen (als hij niet in het vliegtuig zit) met een uur hardlopen of fietsen op de hometrainer. Het is een ritme dat Van Paasschen ook volhoudt als hij op reis is, zo’n 120 dagen per jaar.

“Er zijn dagen dat ik tien hotels bezoek. Voor de teams daar is dat iets wat ze niet snel vergeten, dus ik wil hen de volle aandacht geven. Als ik fit ben, ben ik in staat mijn energie op peil te houden.”

Het is ook een van de redenen waarom de topman een paar jaar terug besloot veganist te worden. Geen vlees, geen vis. Hij eet alleen nog plantaardige producten.

“In de Verenigde Staten is dat tegenwoordig helemaal niet afwijkend.”
"
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
klaariskees
6 jaar geleden
Leuk ja, bedankt voor uw repliek. Ik kwam op deze vraag door een struggle met een collega over dat veganistische volkeren geen expansiedrift tonen. Nederland bijv. had de VOC opgericht nadat de hogere bevolking na de middeleeuwen rijker werd en meer vlees ging consumeren, naar voorbeeld van de koningen en keizers, als statussymbool, en daardoor behoefte kreeg aan specerijen om al die vleesconsumptie te balanceren voor een goede gezondheid (vlees en suiker en specerijen houden elkaar in evenwicht, bijv. bij de Keniaanse stam Masai) en pas daarna de suikerplantages werden opgericht. De Hunza in Noord Pakistan vertonen bijv. nauwelijks expansiedrift, evenals de Pygmees in Namibia.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Leuke discussie maar volgens mij maak je hier reeksen aan denkfouten en drogargumenten. De eerste alleen al. Wat bewijst dan nu 1 enkele of een paar veganistische CEO's? Hebben alle CEO's expansiedrift en bewijzen nu een paar vegan CEO's dat veganistische/vegetarische volkeren ook expansiedrift zouden kunnen/moeten hebben? Ik zie het niet als bewezen dat de VOC opgericht is om specerijen te zoeken om vlees te kruiden. Dat men specerijen vond als uniek (en goed te vervoeren) product is een reden omdat mee te nemen. Het was niet de opzet van de VOC zover ik weet. Expansiedrift zal voortkomen uit landschaarste en het idee dat je rest van bezet of onbezet land makkelijk eigen kan maken. Als je als stam van rond de 100-200 man prima kan leven op of rond een bepaald gebied en je als stam ook niet exponentieel groeit, waarom zou je dan nog meer land gaan proberen te bemachtigen? In mijn ogen zien dergelijke stammen land niet eens zo zeer als hun bezit maar meer als een plek waar ze goed kunnen leven. De Hunza in Noord Pakistan vertonen bijv. nauwelijks expansiedrift, evenals de Pygmees in Namibia. Ja, vast en wat dacht je van alle stammen die wel vlees eten? Waar is hun expansiedrift?