Hitler was een Oostenrijker en geen Duitser dus waarom krijgen de Duitsers de schuld voor de oorlog?

Ik vind het maar raar blijven dat Nederlanders steeds zeggen dat de Duitsers schuld zijn aan de oorlog vroeger,maar Hitler was een Oostenrijker,dus en Oostenrijk hoort doch niet bij Duitsland of was dat vroeger wel zo?
Dus dan zijn eigenlijk de Oostenrijkse mensen begonnen met de oorlog en niet de Duitsers of lig ik daar fout?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Hitler was Duits staatsburger en de hoogste leider van Duitsland.
Hij had dictatoriale volmacht. Zijn wil was wet.
Daar heeft t Duitse parlement toen zelf voor gekozen.

Hitler haalde eerst alle Duits sprekende gebieden bij zijn groot Duitse rijk. Dus ook Oostenrijk.

Later (1939) gaf hij bevel om Polen binnen te vallen.
In een geheime afspraak werd dat land ook door de Russen aangevallen op hetzelfde tijdstip.
Hierdoor kwam alles in een stroomversnelling naar de totale oorlog. Alle landen in Europa werden er nu ineens bij betrokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Misschien omdat hij rijkskanselier van Duitsland was en niet van Oostenrijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Adolf Hitler der fuhrer van Duitsland was misschien?

De Duitsers hebben Adolf Hitler democratisch gekozen, dus hebben ze ook schuld, vandaar.

Maar mijn persoonlijke mening is om vooral geen oude koeien uit de sloot te halen, Duitsland is anders nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De geboorteplaats van Hitler is van weinig belang voor het ontstaan en verloop van de tweede wereldoorlog.
13 jaar geleden
Een leider alleen krijgt niets voor elkaar zonder volgens. Hitler had veel volgers in Duitsland die het hem mogelijk maakten deze oorlog te voeren. Maar ook de volgers zijn schuldig (De duitsers). Vandaar dat hun uitingen van bevel is bevel niet als vergoedelijking gezien werden, maar eerder als olie op het vuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij had ook in Nederland een behoorlijk aantal volgers, hoor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waaronder de politie... het zouden je vrienden maar zijn.
In 1932 werd Hitler tot Duitse staatburger genaturaliseerd. Verder was het zo dat hij staatshoofd van het Derde Rijk was. Er was na de Anschluss ook geen sprake meer van een Oostenrijkse natie. Die ging op in het Derde Rijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duitsland heeft de oorlog geinitieerd niet oostenrijk daarbij was hitler in 1913 al geemmigreert naar duitsland en vocht hij al in de eerste wereld oorlog voor hun leger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hitler is nog steeds een persoon waarvan men weinig weet.
Korporaal in WO 1.Vechtend voor Duitsland. Een mislukt kunstschilder, in Oostenrijk.
Een familie waar niets noemenswaardigs over te vermelden valt.
Door moorden en intriges aan de top gekomen in Duitsland.
De juiste man op het juiste moment?
De bevolking was straat arm. Duitsland moest na WO 1
bijna alle inkomsten overdragen aan Frankrijk.
Het volk zag hem als redder uit de malaise.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is in Oostenrijk geboren ja, maar was een Duitser hoor.

In Nederland zijn zoveel mensen die in een ander land geboren zijn, maar de gewoon Nederlander zijn.

De ouders van G. Wilders zijn in Indonesië geboren ;)