Vroeger was een modelgezin een gezin waar vader werkte en moeder netjes thuis voor alles zorgde. Zij hadden een onbesproken gedrag. De kinderen gingen braaf naar school en maakten geen problemen.
Maar op die manier hoeft het niet te zijn om een modelgezin te hebben.

Ik vind, als er harmonieus wordt samengeleefd zijn alle gezinnen, nieuw samengesteld of klassiek, voor mij modelgezinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Eigen interpretatie..
Een model gezin is een gezin waarin over het algemeen harmonisch samen geleefd wordt, welke geen zorgen hebben over financien of relaties en waarvan beide kinderen prettig met elkaar, de ouders en leersituatie omgaan.

Is dit naar aanleiding van:

Er is weer een programma uit de koker van Talpa komen rollen: Modelgezin. In het programma worden gezinnen gecoacht bij het leuker maken van hun gezinsleven. In Modelgezin kunnen families een metamorfose krijgen, leren koken van sterrenkoks, de etiquette aan tafel onder de knie krijgen, het leren herkennen van de betere wijnen en op plekken komen waar de gemiddelde Nederlander alleen maar van kan dromen. Even ontsnappen aan de werkelijkheid in een overdaad aan luxe dus. Welke zender Modelgezin afneemt, is nog niet bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij vind. Want jij vind misschien andere zaken belangrijker bij een gezin dan een ander dus er bestaat eigenlijk geen modelgezin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan een ' modelgezin' alleen maar omschreven worden met clichés en/of leugens, om de eenvoudige reden dat een 'modelgezin' niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sprookje...
Het is een gezin met vader, moeder en twee kinderen die gezond en gelukkig zijn, slank, sportief, genoeg inkomen, waarschijnlijk een hond of een kat, en een huis met een tuintje en veel vrienden. En geen zorgen.

In de praktijk moet je zulke gezinnen natuurlijk met een lampje zoeken. Bijna niemand voldoet hieraan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
en zelfs al lijkt het langs de buitenkant zo, als je beter kijkt, hebben die ook nog wel problemen. Dus inderdaad een sprookje.
Wat tegenwoordig wordt gezien als de ideale samenstelling van een gezin: vader, moeder, één zoon, één dochter. Ze wonen in een groot huis, hebben 2 auto's. Vader en moeder werken allebei (moeder meestal parttime). De kinderen gaan naar school en zitten op diverse clubs (bijvoorbeeld zwemmen, voetbal, ballet, hockey, padvinderij, roeien, tennis).
Amadea