Als er al zoiets bestaat als 'vrouwenhumor', wat is dan het kenmerkende hiervan ?

En graag toegelicht aan de hand van een voorbeeld..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Vrouwen humor is het onbedaarlijk moeten lachen als hun man 2 verschillende sokken aan heeft.
Terwijl de sokken allebei donkerblauw zijn, alleen iets anders. Maar zooooooooo weinig anders!?!?!?
Dat is vrouwenhumor, mijn donkerblauwe sokken zitten allebij even lekker. Wat maakt het dan uit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen schijnen trouwens ook iets tegen witte sokken te hebben... Ik weet nog altijd niet waarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad humor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst: Dit van die sokken herken ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent dus geen vrouw Nuke?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ed. Kon je toch wel uit de vraagstelling opmaken. Dat vrouwenhumor bestaat, staat voor vrouwen buiten kijf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof er ook in , maak het vaak mee en is niet altijd zo leuk als vrouwen denken, maar daarom is het ook vr. h.

Andere antwoorden (5)

Dat het altijd over persoonlijke zaken gaat... Dat is typisch vrouwenhumor...

Toegevoegd op 29-05-2009 11:53:42
en nog een voorbeeld ook?
en nu moet ik als man een vrouwenhumorvoorbeeld (scrabble?) gaan bedenken, dat kan ik niet sorry...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een +1 omdat je zoveel duimpjes omlaag kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou ja.......heeft-ie nie genoeg punten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe is dat geen reden om hem geen duimpjes omhoog te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerder had ie ook al 6 duimpjes naar benee... Dus dit is geen uitzondering. Dus geen prestatie. Dus geen duimpje up om die reden waard.
:P
Het kenmerkende vind ik dat er vaak over wat onbenullige persoonlijke problemen gesproken word. Dus waar een man totaal geen probleem inziet.
Neem bijv. De Breij, Van Dongen en soms Kaandorp. Typisch feminin. Ik zal 'zeuren' niet zeggen........maar het lijkt erop.
Leuk zijn wel Plien en Bianca, omdat ze geloof ik meer mannelijk redeneren en voortdurend sterk relativeren. Kroos heeft dat ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen doen aan zelfspot en mannen bespotten anderen.

Toegevoegd op 29-05-2009 13:11:34
Er zijn altijd tussenvormen en dan is er weinig verschil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Als er al zoiets bestaat als 'vrouwenhumor' " is, is in principe al een antwoord op de vraag die dus door een man gesteld is.
Natuurlijk bestaat er vrouwenhumor, maar zoals de naam al zegt, is deze humor voor en door vrouwen en wordt meestal niet door mannen gesnapt of als humor gezien.
De typische mannenhumor, die meestal, of seksistisch of grof is, wordt daarentegen door de meeste vrouwen niet echt gewaardeerd. Bovendien als deze typische mannenhumor door een vrouw gebezigd wordt, wordt dat door mannen ook absoluut niet gewaardeerd. De vrouw wordt dan ogenblikkelijk van 'grof in de bek zijn' beschuldigd of wordt een 'manwijf ' o.i.d. genoemd.
Maar vrouwen hebben zeker humor. Een deel van deze humor overlapt de humor van de man en wordt niet als vrouwenhumor gezien, maar is wel humor waar mannen en vrouwen beiden om kunnen lachen. Niet voor niets worden cabaretvoorstellingen zowel door vrouwen als mannen bezocht.
Er is ook een stukje specifieke vrouwenhumor, maar helaas wordt die alleen door vrouwen begrepen. Ik hoef geen voorbeelden te geven. Elke vrouw weet namelijk precies weet wat het is en geen enkele man kan deze humor begrijpen. Maar dat wij onze humor leuk vinden, blijkt. We komen vaak niet meer bij van het lachen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rotflol; hè, hè...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er speciaal voor gaan zitten , maar je vertelt niets ruth.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook hel hele punt Ed. Vrouwenhumor is niet uit te leggen aan mannen. Als vrouwen in een deuk liggen om iets en ze proberen het een man uit te leggen, kijkt die ze aan alsof ze van een andere planeet komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komen jullie toch ook?
grapje!!!!!!!!
Ik denk: lachen om de kleinste dingen.. Doen mannen dat?