wat kost een inwonende mantelzorger?

Mijn vader is 85 en zeer dementerend. Kan zelf niets meer ondernemen en erg eenzaam. Gaat nu 2x p week van 9 tot 16 uur naar een dagopvang. Warm eten moet hij zelf opwarmen(diepvries) en dat is al erg moeilijk voor hem. Mijn zus en ik wonen buiten de stad en meer dan 1x per week naar hem toe is niet mogelijk ivm werk. Dan brengen we ook de boodschappen voor een week. Thuiszorg komt 2x perdag 5 minuten voor zn medicijnen. Hij heeft ook een huishoudelijke hulp al 6 jaar die 3 uurtjes werkt maar 6 uur aanwezig is. Overige uurtjes voor gezelligheid. Ze neemt hem ook wel eens mee voor een uitje. Heeft met dementerende gewerkt dus ervaring genoeg.Nu gaat de huishoudelijke hulp scheiden van haar man en zoekt woonruimte. Ze heeft een ww uitkering. Nu had mijn zus bedacht.....als de hulp nu paar dagen in huis komt en wij dan de zondag. Nu is de vraag? Iemand ervaring met inwonende mantelzorg? Wat zijn de kosten voor ons? Zijn er kosten die de mantelzorg op zich moet nemen? Hoe gaat het met inschrijving ? Komt mijn vader te overlijden dan zal ze het huis uit moeten natuurlijk? Hoe gaat het met haar ww uitkering.? Kan er PGB aangevraagd worden voor deze situatie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Beste Truus1959, Ik heb je stukje tekst gelezen. Vanuit UWV kan ik alleen iets zeggen over je vraag over de WW-uitkering van de huishoudelijke hulp. Als de huishoudelijke hulp bij je vader intrekt, verandert er niets aan haar situatie. Mocht zij een toeslag ontvangen op haar WW-uitkering, dan zijn inkomsten van je vader van invloed op de toeslag die deze huishoudelijke hulp eventueel ontvangt. Ik zou in jouw geval juist meer aandacht besteden aan het gegeven of de WW-uitkering wel of niet van invloed is op het inkomen van je vader zoals Crea al aangaf. Actuele informatie over inkomsten die niet van invloed zijn op de WW-uitkering vind je hier: http://bit.ly/1mG0SJD Ik wens jouw vader en de familie veel sterkte toe. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100