Krijg je ook een boekenweekgeschenk bij inlevering boekenbon?

Bij aankoop van een boek ter waarde van min. 12,5 mag je zondag 20 maart gratis reizen met de NS. Maar als je een boek koopt met een boekenbon gaat dat dan ook of zou dat dubbelop zijn, omdat je bij de aankoop van een boekenbon ook al dat geschenk krijgt?

Toegevoegd na 42 minuten:
Ps zijn er overigens boekwinkels waar je een gekocht boek ook mag retourneren (geld terug) binnen een week of zo? En dat dat tijdens deze actie gewoon even is uitgesloten. Of is dat gezien het object altijd uitgesloten?

8 jaar geleden
3.3K
ronron1212
8 jaar geleden
Je krijgt bij de aankoop van een boekenbon officieel geen Boekenweek geschenk.
ronron1212
8 jaar geleden
Zaterdag 12 maart start de boekenweek. Bij aankoop van een Nederlandstalig boek (dus niet bij een boekenbon of anderstalig boek) van tenminste €12,50 krijgt u van ons het boekenweekgeschenk Broer (geschreven door Esther Gerritsen) cadeau!

Het beste antwoord

Om het Boekenweekgeschenk te bemachtigen kun je twee dingen doen:
- lid worden van de bibliotheek. Je ontvangt dan tijdens de Boekenweek het Boekenweekgeschenk én een boekenbon van €5.
- voor minstens €12,50 aan Nederlandse boeken kopen. Hier ontvang je ook het Boekenweekgeschenk bij.
- voor tenminste € 12,50 aan Nederlandstalige ebooks kopen. Dan ontvang je het Boekenweekgeschenk als ebook. Ook met het Boekenweekgeschenk als ebook op je ereader kun je gebruik maken van de mogelijkheid om op zondag 20 maart 2016 gratis met de trein te reizen.
P.s. De verkrijgbaarheid van het fysieke geschenk is zo lang de voorraad strekt!

In de meeste boekwinkels kun je behalve met contant geld of pin betalen met creditcard, cadeaubon of boekenbon. Dus ja, als je dat Nederlandse boek betaalt met een boekenbon dan krijg je ook het boekenweekgeschenk.

Maar of je het boek later tegen terugbetaling kunt retourneren is afhankelijk van de regels van de betreffende boekhandel. Bijvoorbeeld bij Scheltema in Amsterdam staat dat je terug kunt brengen bij de klantenservice en dan geld terug of een cadeaubon krijgt. Aangezien je het boek in dit geval al zult hebben gekocht met een boekenbon, en dat zal op de verkoopbon zijn vermeld, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat je contant geld zult krijgen.

Toegevoegd na 5 minuten:
twee dingen moet drie dingen zijn.
Amadea