Waarom willen sommige eu landen ..turkije of andere zwakke oost europese landen bij de eu hebben ?

Zie griekenland dat land kost alleen maar geld voor de burgers en je ziet het waarschijnlijk nooit meer terug.men heeft het in nederland alleen over bezuinigen en daar laten ze miljarden maar toe vloeien

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het om de export gaat en om de vrede te handhaven. Krijg wel het gevoel dat ze te ver doorgeschoten zijn en nu zitten wij met de gebakken peren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die zogenaamde "zwakke landen" kunnen de EU meer bieden dan je zou denken.

Om het voorbeeld van Turkije te nemen:

Indien Turkije zou toetreden, zou het het grootste aantal burgers leveren aan de Unie. Meer burgers is meer koopkracht, meer economische welvaart. Indien Turkije daarenboven ook nog de Euro zou invoeren, zou dit erg positief zijn tegenover de eenheidsmunt.

Ook de relatie tussen de Unie en het midden oosten zou kunnen verbeteren. Wat dan weer andere voordelen met zich meebrengt.

De uitbreiding van het Europese leger is ook een voordeel. Turkije heeft een gigantisch leger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
......en een groter aantal inwoners dan de hele EU bij elkaar...dus bijbelklasjes én islamlessen als naschoolse activiteit - en de onderwijzers/leraren zijn nú al niet aan te slepen, dus dat moet dan echt het vak van de toekomst worden, naast de exportbedrijven.
Om de grenzen van de EU, dus eigenlijk van de invloedssfeer van de USA, te vergroten.