Canada wellicht, die hebben hun grenzen het meest geopend voor buitenlanders/anders denkenden, en sociale voorzieningen om die mensen te helpen.

Wij Nederlanders denken altijd dat wij tolerant zijn, maar mijn ervaring is dat het meer "onverschilligheid" is, nix om trots op te zijn. We zijn tolerant tegen gelijkgestemden, maar dat is natuurlijk geen kunst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, je mag veel in Canada. Maar als je dan ook ergens over de lijn stapt ben je goed de lul. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, Nederlanders zijn vaak alleen 'tolerant' zolang iets ze niets kan schelen. Kijk bijvoorbeeld naar de beroemde tolerantie voor homoseksualiteit. Dat beperkt zich vaak tot het idee: "Het kan mij niets schelen wat jij in je slaapkamer uitvoert met iemand van hetzelfde geslacht. Als ik er maar geen last van heb." In de laatste zin zit natuurlijk de angel. Tolerantie heb je niet voor dingen die je niets kunnen schelen, maar voor dingen die je wél iets kunnen schelen. Als je er bijvoorbeeld van overtuigd bent dat homo's naar de hel gaan, maar vindt dat iedereen het recht heeft op zijn eigen levensbeschouwing, en dat homo's vrij moeten zijn in het uiten van hun seksualiteit, dán ben je tolerant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs onze tolerantie moeten we zo nodig wegredeneren. Stel je toch voor dat een Nederlander zou zeggen dat hij ergens blij mee is.
We zijn echte mopperaars. Maar er kan hier nog steeds heel veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk gaan homo's naar de hel. Ook gebruikers van condooms trouwens en mensen die seks hebben zonder de bedoeling kindertjes te maken.
Zou die hel nog niet vol zitten? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het daar heel gezellig. Kampvuurtje erbij... Heeft iemand gedacht aan de marsmellows? @Ineke: er is heel veel waar ik blij mee ben. En we wonen nog steeds in een heel vrij land. Alleen die zogenaamde tolerantie is zwaar overgewaardeerd. Het is eigenlijk net zoiets als het fabeltje dat Nederlanders zo goed zijn in Engels: dat vinden we ook vooral zelf, zonder duidelijke basis in de werkelijkheid.

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat nederland op dit moment wel het lijstje aanvoert met wat hier allemaal word toegestaan en binnengehaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Canada heeft ook meer ruimte als ons.
Hebben dus ook meer de mogelijkheid als ons dicht bevolkte landje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
isschien een aparte keuze maar amerika is ook een kanshebber, aangezien de defenitie van de amerikaan (ook door de amerikaan zelf) een immigrant is. maar dit zie je vooral in een stad als new york heel sterk in de zuidelijke staten is het wat minder gezzelig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
noorwegen heel sociaal en open voor iedereen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suriname! Het is hier zelfs mogelijk om een Moskee en een Synagoge naast elkaar te bouwen op hetzelfde terrein. Er wonen vele bevolkingsgroepen in dit land die geen haat en nijd onderling kennen. Wel een gezonde haat/liefde verhouding in verkiezingstijd en als er gesport moet worden, maar absoluut zonder rellen en rassenhaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, nu je het zegt! Het lijkt me een heel leuk land.
Ga er volgend voorjaar naar toe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@InekevL Veel plezier in Sranan Kondre.
@Angel2010 Zou zomaar kunnen. Hoewel de vorige regeringen hier ook om gevraagd hebben door veel overheidsprojecten uit te besteden. De Braziliaanse goudkoorts gaat wel over.