Heb ik in een tussenjaar recht op studiefinanciering?

Stel ik zou stoppen met mijn mbo opleiding in november en in september begin ik op het hbo. Heb ik recht op studie studiefinanciering?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.3K
Erna55
8 jaar geleden
Een studiefinanciering is er omdat je geen ( of niet voldoende) tijd hebt om te werken tijdens je studie.
Wanneer je niet studeert kun je werken.

Antwoorden (1)

Als u niet ingeschreven bent bij een MBO of HBO is er geen recht op studiefinanciering. U moet zich uitschrijven en per die datum stopt de studiefinanciering. Volgend cursusjaar als u zich inschrijft bij het HBO is er weer recht van studiefinanciering. U valt wel onder de nieuwe regelgeving. U krijgt geen basisbeurs, maar u kunt dit bedrag lenen.