Heb je in Nederland veilingen van opslagruimte's?

In Amerika heb je veilingen van opslagruimte's die mensen zijn vergeten en er dan nog spullen in hebben staan, heb je dit in Nederland ook?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Antoni
11 jaar geleden
De opslagruimtes zijn niet (altijd) vergeten. De spullen worden geveild, omdat de rekening voor de huur niet meer wordt betaald. Dit kan allerlei oorzaken hebben. Ik noem een aantal die ik zo kan bedenken: 1. De huurder kan de kosten voor de huur niet meer opbrengen en ook het weghalen van de spullen is voor hem te duur
2. De huurder is overleden en er zijn geen nabestaanden, of de nabestaanden weten niets af van de opslagruimte Zo zijn er nog wel meer redenen te bedenken, waarom de de huur voor de opslagruimtes niet meer wordt betaald.

Antwoorden (1)

Nee, dit is nog nooit in Nederland gedaan. Vergeet natuurlijk ook niet dat dit soort dingen veel sneller in Amerika gebeuren.

Daarnaast wil je ik je graag vertellen dat Auction Hunters nep is, die 2 mannen zijn acteurs die al in verschillende series gespeeld hebben. Storage Wars is tevens ook gescript, dit wil zeggen dat er van te voren al spullen in de lockers geplaatst zijn door het programma zelf.

Wil je toch eens meedoen aan een spannende veiling dan kan je naar veilinghuis de Eland. Daar verkopen ze tassen die gevonden of vergeten zijn in Schiphol. Je weet dus nooit wat er in zit... en nu maar hopen dat er geen bom in zit haha.

Nogmaals, nee dit gebeurd niet in Nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteraard zullen sommige programma's net helemaal gescript zijn... maar laten we eerlijk zijn; we hebben het over Amerikaanse televisie. Je vind heus niet in elke locker een waardevol product. Tevens moet je maar eens opletten dat er soms wel 50 mensen bij zo'n veiling staan maar dat alleen de mensen van het programma + hooguit één of twee mensen meebieden en de rest hun houd mond alsof er de doodstraf op praten staat.
Antoni
11 jaar geleden
De tassen en koffers van Schiphol zijn gecontroleerd op gevaarlijke inhoud, voordat ze worden (door)verkocht.