wat betalen klanten van heineken voor een kratje bier en wie zijn de afnemers/klanten van Heineken?

Jou, ik vroeg me af wie kratjes bier afnemen bij heineken en of het bekend is voor welke prijs zij dit doen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor het antwoord op je vraag kan je eenvoudig naar de supermarkt gaan. Zoek de kratjes Heineken en kijk wat die kosten. Dan weet je wat de klanten ervoor betalen. Ga een poosje kijken en zie wie er een kratje meeneemt naar de kassa. Dan weet je wie de afnemers zijn.
AlphaLimaSierra
8 jaar geleden
@ Maarten
Maar zijn dat dan klanten van Heineken of klanten van de supermarkt?

Antwoorden (1)

Wat de klanten, die direct bij Heineken de kranten bier afnemen betalen kan heel erg per afnemer verschillen. De grote klanten, zoals de supermarkten, voeren eigen prijsonderhandelingen. Hoe groter de afnemer, deste strakker kunnen de onderhandelingen gevoerd worden. Zij hebben een behoorlijke machtspositie. Een prijs zal echter niet naar buiten worden gebracht.

De laatste jaren zie een behoorlijke bierstrijd tussen de verschillende supermarkten. Dit om klanten met een strakke actie maar naar de winkel te kunnen lokken, in de hoop dat ze meer boodschappen zullen doen. Wat je steeds vaker ziet is dat horecaondernemers hun kratten bier gewoon bij de supermarkt halen, ipv bij de brouwerij. Kennelijk kunnen ze op deze manier goedkoper. (daarnaast kunnen ze op deze manier buiten de officiele boekhouding om aan het bier komen). Maar ook deze horecaondernemers betalen niet allemaal dezelfde prijs bij de brouwer. Heeft met volume te maken en langlopende contracten.

Wat een partij dus moet betalen is niet zo te zeggen. Verschilt enorm.
AlphaLimaSierra
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
daarnaast kunnen ze op deze manier buiten de officiele boekhouding om aan het bier komen . Je bedoeld dat ze het zwart verkopen?
AlphaLimaSierra
8 jaar geleden
exact.