Bij wie moet ik melden dat ik plek heb voor Syrische vluchtelingen in mijn huis?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij de Veelgestelde vragen op de website van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers https://www.coa.nl/nl/contact/veelgestelde-vragen staat het volgende: "Veelgestelde vragen Oproep Staatssecretaris Teeven september 2014 Kan ik asielzoekers in huis nemen? De oproep van de Staatssecretaris gaat echter over grotere opvanglocaties en het versneld beschikbaar stellen van huurwoningen voor vergunninghouders. Het is nog niet zover dat mensen asielzoekers in huis hoeven te nemen. Ik wil graag huisvesting aanbieden voor asielzoekers. Wat moet ik doen? Betreft het woonhuizen voor 10 personen of kleine kantoren, dan heeft het COA er niets aan. Is het object geschikt voor meer dan 10 personen, dan adviseren wij u om een e-mail te sturen naar huisvesting@coa.nl(link sends e-mail). De volgende informatie is vereist: - contactgegevens van het object; - eigenaargegevens; - tekeningen van het object (zoals situatietekeningen, plattegronden met de oppervlakte per ruimte); - gegevens over de huidige functie en het bestemmingsplan.". Actuelere informatie staat er (voorzover ik kan zien) niet op die website. Momenteel lijkt het er dus op dat het COA de opvang van vluchtelingen door particulieren niet wil stimuleren, simpelweg omdat het dit niet nodig vindt. Het COA lijkt mij toch dé organisatie die jou hierbij het beste advies kan geven.

Bronnen:
https://www.coa.nl/nl/contact/veelgestelde-vragen

Bij vluchtelingenwerk of het COA maar die staan beide niet positief tegenover het in huis nemen van vluchtelingen. Ik heb diep respect voor je initiatief maar de deskundigen zijn het erover eens dat dit geen goede oplossing is. Vluchtelingen huisvesten is geen taak voor particulieren en ik vrees dat jij de impact ervan onderschat. Maar niettemin: diep respect.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100