Mag je een foto van een dief plaatsen op facebook?

Mijn zusjes tas is gejat en in het water gegooid, ook hebben ze haar sleutel gejat. Mijn vader heeft een jongen aangehouden en gevraagd om zijn naam, dit vertelde de jongen niet en gaf de sleutels terug, maar zonder sleutelhangers. Nou gaat het mij niet om die sleutelhangers maar gewoon om het feit dat ze iets hebben gejat. Mag ik de foto die mijn vader heeft gemaakt op facebook zetten om te kijken wie de jongens zijn?
Ze hebben allebij hun gezicht beschermd met hun hand.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt beter aangifte doen bij de politie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hebben we net ook gedaan maar we willen natuurlijk graag weten wie het zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet of het mag, maar ik weet ook niet of het zin heeft als ze hun hand voor het gezicht hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
toevoeging: ik heb even gezocht, maar volgens mij mag het niet, heeft te maken met privacywetgeving.

Het beste antwoord

Het mag zeker, het enige wat niet mag worden gepost is:

◾Naaktmateriaal of seksueel getinte inhoud
◾Haatdragend taalgebruik, geloofwaardige bedreigingen of directe aanvallen op een persoon of groep
◾Inhoud die zelfbeschadiging of buitensporig geweld bevat
◾Neptijdlijnen
◾Spam

Je mag het posten, zolang je de dief niet uitscheld, bedreigd, etc.

Als het blijkt dat het toch niet mag hoef je niet in paniek te raken, je krijgt dan gewoon een waarschuwing van facebook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Allemaal erg bedankt ik overleg het even, echt serieus bedankt!!! :) #slotje

Andere antwoorden (1)

Als de foto op de openbare weg gemaakt is, en de daders zijn onherkenbaar doordat ze hun gezicht hebben bedekt, dan mag die foto gewoon op internet.
bamibal