De Vrijmetselarij organiseert geregeld lokaal, eens per jaar, een inloopavond. Dan mag je alles vragen, en een soort proeflidmaatschap aanvragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stap 1 is,door een andere vrijmetselaar geintroduceerd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Informatieavonden en lezingen

Hengelo (O), 18 april
Bilthoven, 13 april
Leiden, 22 april
Wageningen, 24 April
Utrecht, 3 & 31 mei
Enschede, 12 mei
Hoorn, 19 mei
Sittard, 25-3/22-4/6-5

Toetreding tot een loge vraagt om zorgvuldige voorbereiding. Wie interesse heeft voor het lidmaatschap zal zich allereerst kunnen informeren door middel van lectuur en door gesprekken met vrijmetselaars.
En het bezoeken van informatieavonden.
Vervolgens overweegt de belangstellende samen met de leden van een loge of vrijmetselarij hem de gezochte stimulans kan bieden en of hij zich thuis kan voelen in de loge. Als de kans hierop duidelijk aanwezig is kan definitieve aanmelding als kandidaat plaatsvinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vindt je op deze site:

http://users.telenet.be/lafid/vmworden.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de eerste stap is je melden bij een loge, het is wel makkelijk als je al iemand kent die je voorstelt, maar als je er zelf heengaat zullen ze je toch niet wegjagen neem ik aan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bij de vrijmetselaars wilt is het belangrijk dat je sociale activiteiten onderneemt. Denk hierbij aan activiteiten in de charitatieve sfeer. Door het geven van giften of het verichtten van vrijwilligerswerk. Of door het beschikbaar zijn voor taken van meer maatschappelijk belang.

Ook is het uitdragen van een godsdienst aan te raden. De vrijmetselaars zijn niet religieus, maar het is een wezenlijk kenmerk.

Vrijmetselaar word je niet zomaar. Je moet gezien worden als een aanwinst voor de loge!

Tip: kijk eens op hun site; www.vrijmetselarij.nl