Een steekproef bij de stembureau's is het voornaamste. Daar wordt mee door gerekend en uiteindelijk kan men voorzichtig voorspellen wat het zou kunnen worden. Overigens hoeft een prognose geen garantie te zijn voor de definitieve uitslag, zoals in het verleden wel is gebleken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De definitieve prognose is gebaseerd op:

De mensen die na het stemmen naar buiten kwamen en hun stem wilde geven aan de des betreffende persoon.
Deze mensen staan meestal bij stembureau die de afgelopen jaren precies of heel dicht bij het landelijk gemiddelden lag.
Dus eindigt de tijd waarin je kan stemmen, dan heb je dus een definitieve prognose, sinds het feit dat iedereen heeft kunnen stemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is goed
Bronnen: