Heeft er iemand een leuke speurtocht, of een leuk speurtocht idee voor een jarig jongetje van 6?

Hij houdt van toveren, goochelen, lego.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Misschien iets in de trend van Harry Potter?

Misschien kan je een steen der wijzen verstoppen en kunnen ze die gaan zoeken door allemaal raadsel op te lossen die je in de boeken terug kan vinden, of truukjes doen om bepaalde antwoorden naar boven te kunnen krijgen?

Als je het in de schemering doet kan het nog extra spannend worden. Je kan bijv. iemand als Snape laten verkleden die zogenaamd iemand wilt aanvallen, en dan via een puzzel de spreuk om Snape te verslaan achterhalen. Als Snape verslagen is krijgen ze weer een andere hint om bijv. een de golden snitch te vinden oid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat lijkt mij een leuk idee, maar niet voor een kind dat 6 wordt. Harry Potter is meer vanaf een jaar of 9 a 10. En het spel is ook vrij moeilijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vind ik ook, mijn zoon heeft helemaal niets met harry potter. in de eerste plaats omdat hij dat van mijn nog niet mag zien..
Een trimbos is altijd leuk voor die kinderen. Wel heel serieus alle oefeningen doen, en dan daarna limonade en wat lekkere hapjes aan de tafel die er meestal staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is een trimbos?
wel bedankt voor je antwoord. graag nog wat uitleg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://jeugdsentimenten.net/2007/02/23/de-trimbaan/ Er zijn er bij ons in de buurt nog een stuk of vier. Het heet eigenlijk Trimbaan. Maar via deze link, lees ik dat ze steeds minder worden onderhouden. Kinderen vinden het heel leuk.
Ik heb ooit een dergelijke speurtocht gedaan toen mijn oudste zoon 7 werd, bij ons in de buurt.
Voor alle aanwijzigingen had ik op lantaarnpalen, of andere duidelijk zichtbare plekken een zwart-wit plaatje geplakt.
Bij een zwarte kat moesten ze links af
Bij een bezem moesten ze rechts af.
Bij een heks moesten ze een opdracht doen.

Iedere opdracht leverde een letter op, en die letters vormden samen een spreuk. Aan het eind van de speurtocht stond mijn man, verkleed, met een oude pan als zo'n heksenpan boven een 3-poot van takken. Door middel van het gezamenlijk opzeggen van de spreuk ging de deksel van de pan en kregen ze hun hekseneten. Dat was allemaal snoep, zoals muizen, kikkers e.d. (gewoon bij Jamin te krijgen). En daarna een lekkere beker heksenlimonade (die groene). Ze vonden het erg leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is een goed idee!
Ik heb ze een keer laten schatzoeken met een speurtocht richting ons lokale bos. Uiteindelijk vonden ze de schat en dat was dan een grote zak met allemaal lekkere dingen er in.
Hieronder nog wat sites boordevol tips voor kinderfeestjes.