Waarom is roken stoer?

Iedereen vindt rokers er altijd zo stoer uitzien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is precies, waarom ik 4 weken terug gestopt ben met roken... En weet je... De mensen vinden mij nu nog veel stoerder dat ik gestopt ben en het vooralsnog vol hou... Toegevoegd na 42 seconden:
Is alleen niet echt een antwoord op je vraag...

Het beste antwoord

Roken is hartstikke stoer. Ik zou het iedereen aanraden.

Het enige nadeel is wel dat je wel rekening moet houden met een korter leven, een stevige hoest,donkere tanden, vergrote kans op longkanker en een slechte adem, maar daar heb je pepermuntjes voor toch? Ok, ga nu maar lekker stoer doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Dit is omdat het lijkt dat rokers een soort houding hebben van: Boeit niet dat ik er dood aan ga, ik rook gewoon door.
Dit word door sommige mensen als stoer gezien: Door veel mensen ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is exact de reden waarom mensen ermee beginnen!
Het is natuurlijk niet stoer, maar ziet er wel stoer uit, door rook en vuur, dicht bij iemand, en de nonchalante houding die vaak aangenomen wordt tijdens het roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roken is helemaal niet stoer,ik rook zelf ook jammergenoeg,maar heb nog nooit een positieve opmerking naar mijn kant toe gehad,alleen maar negatieve
dus het is absoluut niet stoer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoere cowboyhouding, lekker nonchalant tegen een muur staan, koele look, stoere laarzen.

Roken is niet stoer, je denkt dat het stoer is omdat een ander het ook doet en je de gevolgen er op jonge leeftijd nog niet van kent. Totdat je later wilt stoppen.

En ook al rook je jaren niet meer dan blijft het nog moeilijk want blijft in je hoofd zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig ben ik niet iedereen! Ik denk,als je het aan iedereen vraagt,dat iedereen zal zeggen: Dat vindt iedereen een beetje dom staan. Dus keer terug van jouw dwalingen,roken staat niet en is niet stoer!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stoer antwoord, stoere plus
Je doet alsof het een vaststaand feit is..

Het is persoonlijk of je het stoer vind dat iemand rookt (zelf vind ik het eerder oerstom, maar goed om mijn mening werd niet gevraagd).
Wat ik zeg, het is strikt persoonlijk of je iets stoer vind ja of te neen. De één vind het stoer een auto met harde uitlaat de ander niet. De één vind het stoer om een petje te dragen de ander niet, et cetera, et cetera.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan maar een stoere +
Roken is niet stoer... En als het wel stoer is, dan zeg ik je dat over een korte tijd het helemaal niet stoer is, maar dan zeggen ze, wat een zielige jongen/meisje dat hij/sij moet roken... Het is gewoon een kwestie van tijd...

Pijpen (nee niet dat), pijpen zijn er al uit aan het gaan, wie nu met een pijp in het openbaar naar voren komt, die wordt bijna uitgelachen...

Dus deze zaken zijn enorm aan verandering onderhevig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pijpen is niet stoer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pijproken is niet hetzelde als pijpen tot het rookt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@domtic, dat weet ik ook wel, dat is rookpijpen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Xinix, jij wel, maar of HeroDD dat ook weet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@domtic, heeft hij geen vrouw dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is hij daar nog te jong voor...
Stoer??? meer iets voor losers....

je weet wel die binken die het ook stoer vinden om boeren en scheten te laten en lallend over straat te gaan.

- het kost geld
- je stinkt
- je spullen stinken

Het heeft ook voordelen:
- je sponsort in niet geringe mate de overheid, de lokale middenstand en de medische stand.
- je kunt medestinkende 'stoere' meiden versieren. (Verder niemand)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"medestinkende ‘stoere’ meiden versieren. (Verder niemand)"
:-)))
+1
Daar heeft de reclame voor gezorgd.Rokers werden afgebeeld als mooie cowboys met dito paarden, lederen jekkers en laarzen, knappe hoed, een grand canyon als achtergrond, uitgekiend muziekje erbij.Dat was Marlboro country.De reclame die wij betaald hebben door zoveel jaren te roken. Het schept een valse romantiek.Ik moet eerlijk toegeven dat het iets had.Het waren zorgeloze tijden waarin niemand dood ging van het roken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik mijn tijd was het stoer, want een teken van volwassenheid.
dat kan je je nu niet meer voorstellen, maar bijna alle docenten liepen vrolijk te dampen in de klas.
we zijn nu jaren verder, en ik denk nog steeds dat het stoer kan zijn voor een 14 jarige.
maar we weten wel beter.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je antwoord verdient zeker een plus
Het plaatje dat roken stoer zou zijn is er wel heel lang geweest. De reclames met stoer rokende mannen en vrouwen en Lucky Luck. Maar volgens mij verandert dat wel langzamerhand. Tegenwoordig zegt men vaak dat het dom en ongezond is om te roken en niet dat het stoer zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roken is niet stoer.
Zoals je zelf al zegt,
Het ziet stoer uit..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roken is niet stoer het is mee lopen met!!!zo beginnen de meeste van ons "er bij willen horen"

Het is pas stoer om niet te roken!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roken is stoer, volwassen en maakt je populair, vinden veel jongeren.
Onder de 16-jarigen heeft meer dan de helft een keer met roken geëxperimenteerd en rookt maar liefst één op de drie elke dag.
Experimenteren hoort er tijdens de puberteit bij, maar met roken is dat gevaarlijker dan het lijkt. Want roken wordt heel snel een verslaving. Zes van de tien kinderen die beginnen met roken, komen er nooit meer vanaf.
Daarnaast is roken slecht voor de gezondheid: het vergroot de kans op het krijgen van longkanker en hart- en vaatziekten. Bij mensen die jong met roken zijn begonnen, is de kans op deze ziekten extra groot. In Nederland is roken nog steeds doodsoorzaak nummer één. Er overlijden in ons land elke dag 80 mensen aan de gevolgen van roken. Kennismaken met roken op jonge leeftijd is dus spelen met vuur!

Jongeren beginnen vaak met roken, omdat ze het willen proberen en omdat ze het stoer en volwassen vinden staan. Zo'n eerste sigaret is helemaal niet lekker: je kan er duizelig van worden, je kan gaan braken of heel erg hoesten. Dit hoesten komt doordat je lichaam zich als het ware afzet tegen de rook, want al die vieze stoffen wil het niet binnen hebben.
Vaak vinden jongeren het zo stoer dat ze de duizeligheid en het vele hoesten dan maar voor lief nemen. Als ze dan een tijdje roken, nemen de duizeligheid en het hoesten af, want je lichaam raakt eraan 'gewend'.

Nicotine zorgt ervoor dat je verslaafd raakt aan een sigaret. Als je eenmaal begonnen bent met het gebruiken van nicotine raakt je lichaam er steeds meer aan gewend.
Als een roker een paar dagen geen sigaretten heeft, dan kan hij rusteloos worden of een slecht humeur krijgen. Zodra je je als roker bijvoorbeeld niet meer kan ontspannen, heb je maar één verlangen: een sigaret.

Het ergste van verslaafd zijn aan sigaretten is dat je niet langer de baas bent over je eigen lichaam. Het is moeilijk om van het roken af te komen omdat je lichaam om nicotine vraagt, en je bent gewend geraakt om op bepaalde tijden (pauzes) en op bepaalde plaatsen te roken. Het is een automatische reactie van jezelf. De beste manier van stoppen met roken is dus:
NOOIT BEGINNEN!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Century Of The Self leggen ze uit hoe ze de vorige eeuw begonnen zijn Freuds ideeën te gebruiken om producten te verkopen. Er zit een heel leuk stuk over roken in.

Zie de bron. Het is een 4-delige docu, en ik weet niet zeker waar het rook-stuk in zit, maar hij is helemaal de moeite waard!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het stoer is weet ik niet, maar het het verslavend. Zowel lastig voor de roker als de niet roker.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind roken helemaal niet stoer, eerder DOM. Helaas ben ik er ook ooit mee begonnen en kan er heel moeilijk van af blijven. Ben er overigens ooit mee begonnen uit nieuwsgierigheid en meedoen met anderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roken is niet stoer, roken is meeloopgedrag (meestal op school), dat later is uitgelopen op een verslaving.

Ik durf de stelling wel aan dat het grootste deel van de rokers begonnen is omdat ze zo graag het gevoel willen hebben ergens bij te horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger, en dan bedoel ik tot 40 jaar geleden werd het heel stoer gevonden om te roken. "Het is geen man die niet roken kan" was een gevleugelde uitspraak. Toen waren de nadelen van roken nog niet bekend. Nu is dat heel anders en wordt roken niet stoer gevonden maar stom.
Ik heb zelf gerookt vanaf mijn 16e tot 44e en ben nu sinds 3 maanden gestopt. Ik voelde mij niet stoer als ik rookte maar het was pure noodzaak vanwege de verslaving. Nu ben ik gestopt en nu voel ik me wel stoer omdat ik het vol hou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roken is net zo min stoer als "teveel"drinken. Beide gewoonte vernielen je lichaam en ik geloof niet dat je dit stoer kunt noemen.!
Lies.