Geld het 3 keer jaar contract ook voor leerlingen?

Ik ben werkend in de grootmetaal sector. Ik doe een opleiding (niveau 3 bbl), en heb bijna m'n 2e jaar erop zitten bij mijn huidige bedrijf. Na dit jaar mag ik doorleren en niveau 4 gaan doen (2-jarige opleiding), betekend dit dat ik een vast contract heb, of geld dit niet voor leerlingen?

9 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoe het precies wordt is nog onduidelijk . Maar ! Er zijn ( komen ) uitzonderingen op het gegeven na twee jaar in vaste dienst voor bbl leerlingen . Waarom : de opleiding duurt vaak 3 of 4 jaar . Dan zou iemand voor dat de opleiding klaar is al in vaste dienst zijn ( komen ) nee dat gaat niet gebeuren . Er hangt zelfs in de lucht dat het vaste dienst verband alleen bij goed doorlopen vh bbl traject wordt geëffectueerd . Tja die nieuwe wet was niet echt helemaal doordacht door Lodewijk .