Als je weet dat je ongezellig gaat doen op een verjaardag, moet je er dan heen of niet?

Want eigenlijk verpest je zo de verjaardag voor die persoon, maar als je niet gaat zal die persoon niet weten dat je ongezellig zou hebben gedaan, en is het juist ook weer lullig.

Toegevoegd na 18 minuten:
En dan zonder een smoes te hebben over waarom je niet gezellig kan doen. Dus niet te weten waarom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe weet je dit al?
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Vraag gewoon of je ongezellig mag komen doen.

Het beste antwoord

Als je al op voorhand weet dat je ongezellig gaat doen om één of andere reden, dan kan je beter weg blijven. Het is beter dat het verjaardagsfeestje doorgaat met een persoon minder dan met iemand die slecht geluimd de boel komt verpesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd mooi antwoord een + van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+sje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :)

Andere antwoorden (6)

Ga bij jezelf na of jou aanwezigheid een toegevoegde waarde heeft als jij erbij zou zijn.
Hierdoor kom je vanzelf tot de juiste keuze.
Succes.
12 jaar geleden
Misschien overschat je het feit dat jij in je eentje een hele verjaardag verpest als jij ongezellig doet, er van uit gaande dat er nog meer mensen komen. Als je met ongezellig bedoelt, dat je je ook opvallend onaardig gaat gedragen, dan is het wat anders. Dan kun je beter niet gaan. Maar als je verwacht dat je gewoon niet zoveel te zeggen hebt en wat stiller zal zijn dan anders, dan is dat helemaal geen probleem hoor. Ook dan wordt het gewaardeerd dat je toch gekomen bent. Misschien je er toch even overheen zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt in mijn optiek sterk af van de REDEN waarom je ongezellig gaat doen.

Als (nu doe ik even overdreven) de gastvrouw sinds kort een relatie heeft met jouw ex waardoor jij denkt dat je daar heel pinnig gaat zitten doen kun je echt beter niet gaan.

Verwacht je alleen dat je erg moe bent omdat je lang moet werken die dag, kun je evt gaan en het eerlijk zeggen dat je misschien niet lang blijft omdat je bang bent, wat ongezellig te zijn door je vermoeidheid.

Maar los van deze voorbeelden: je gaat alleen naar een feestje als je dat zelf WILT!!!! Wil je niet dan ga je niet, en afhankelijk van je relatie met de gastheer/vrouw verzin je een smoes of ben je gewoon eerlijk
12 jaar geleden
De gastheer of gastvrouw van te voren inlichten over je probleem, is netjes en ze zijn ook voorbereid op je komst of niet. Hij of Zij zou jou kunnen opbeuren en op andere gedachten brengen, misschien kom je zelfs wel van dat humeur af, waardoor je toch komt, tevens kan je ook peilen (door te bellen) hoe gezellig het is, je bedenkt vanzelf wel hoe dat voor jou is en/of het je wat lijkt te komen ja of nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er geheel aan van welk persoon de verjaardag is. Als het de verjaardag van je oma of opa is ( die je misschien toch maar één keer per jaar ziet? ) of van je ouders vind ik dat je absoluut altijd moet gaan.
En dan vind ik ook nog dat je die ongezellige smoel moet thuishouden en gewoon netjes en beleefd aanwezig moet zijn ( zonder dat je perse de gangmaker bent )

Is het echter geen familie maar een vage vriend of kennis, tsja, waaróm ben je vrienden met iemand waar je geen zin in hebt? Die vraag moet je jezelf dan maar stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je je er dan even overheen zetten. Als niet gaan, geen optie is. Een verjaardag gaat namelijk om degene die jarig is. Of je zegt eerlijk dat je er niet bent omdat je je niet zo prettig voelt en je van de week even los komt om iets leuks te brengen.