Waarom is geen inzicht hebben op klanttevredenheid een probleem?

Weet jij het antwoord?

/2500

Om economisch succes te hebben, willen de meeste ondernemers dat hun klanten (regelmatig) terugkomen. Ook willen ze meer klanten, die bijvoorbeeld bereikt kunnen worden door mond-tot-mondreclame. De bestaande klanten zullen aan anderen alleen positieve zaken vertellen over het bedrijf als zij tevreden zijn over het bedrijf. Ondernemers willen daarom graag weten hoe tevreden hun klanten zijn. Tegelijk willen zij graag bekend staan en bekend(er) worden als een betrouwbaar bedrijf dat kwaliteit en service levert. Klanten met klachten moeten bij de ondernemer hun beklag doen, niet bij anderen. Alleen dan kan de ondernemer zijn omzet en winst vergroten en economisch succesvol(ler) worden. Ondernemers die geen inzicht hebben in de klanttevredenheid zullen dus economisch minder succesvol zijn dan ondernemers die wel dat inzicht hebben.

Als je geen inzicht hebt in je klanttevredenheid weet je niet of je goed bezig bent naar de opninie van de klant. Je kan zelf denken dat je het goed doet, maar als je klant dat niet vind ga je binnen de kortste keren failliet. Dus is het juist heel belangrijk dat je weet wat de klant van je vind. Niet voor niets is de klant "koning". Want zonder klant heb je niets.