Waarom wordt lasagne niet "ondersteboven" verpakt?

Als je lasagne koopt en het wil bereiden d.m.v. de oven, moet je altijd de lasagne uit de verpakking lepelen. Als men de folie aan de onderzijde zou doen (of de lasagne ondersteboven inpakken) dan zou men toch in zijn geheel de lasagne in de ovenschaal kunnen plaatsen?

Ben ik nou zo dom, of zijn zij...

Toegevoegd na 36 minuten:
Tegenwoordig (die grote winkel dat je zeg Aha...) verkoopt ze zonder aluminium, voor beide oven & magnetron.

Dus kiezen kan ik niet!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er blijft de keus om ze in een andere winkel te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens recent onderzoek wordt dat vrij lastig gemaakt daar 75% van de dichtstbijzijnde supermarkten altijd een Aha is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zou kunnen, ik heb een C1000.

Antwoorden (4)

Omdat de kaas dan aan de verpakking blijft plakken.Je kan die aluminium bakjes zo in de oven schuiven,hoeft niet in een ovenschaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem lasagne in een aluminium bakje. Dit kan zo in de oven. Voor in de magnetron neem je de kunststof bakjes.
Vaak staat erop of het voor de magnetron geschikt is of dat je het in een geschikte schaal moet doen. Je moet het dan niet met een lepel eruit scheppen, maar neem een brede spatel, zo een waarmee je eten uit de koekenpan schept of omdraait.
amc
14 jaar geleden
dat zou een hele goede tip zijn voor de fabrikant!
dat kaas blijft plakken aan de onderzijde is door hun ook wel op te lossen met folie ofzo.
ze kunnen ook de lasagna eerst diepvriezen en daarna ongelkeerd in de verpakking doen met folie...voor je het dan in de oven zet kieper je hem om en hoppaklaar en niks geen geklieder.
nee je bent dus niet dom alleen zijn hun nog niet op zo'n goed idee gekomen want iedereen die weleens lasagna uit de winkel koopt zit te klooien met dit probleem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de oven kan die alluminium er zo in.
Zelf maak ik het warm in de magnetron en dan komt dat omkiep verhaal boven.
Dat is niet zo moeilijk hoor.
Naast de alluminium verpakking heb je ook nog een plastic buiten verpakking.
Ik doe het zo;
Plastic verpakking eraf, dan in het alluminium bakje gaten maken met een schilmesje in de bodem, iets de randen lostrekken, dan boven de eerstgenoemde plastic verpakking houden en zie hij glijdt er ondersteboven in.
Vervolgens pak ik een ovenschaal, kiep hem over en hij staat weer helemaal goed.

Toegevoegd na 38 seconden:
Klinkt ingewikkelder dan het is.