Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De stenen muur achter mijn huis valt bijna om van rottigheid...wie is er voor deze muur verantwoordelijk?

...maar de woningbouw wil deze niet vernieuwen.Aangezien er veel kinderen bij mij achter op het plein spelen,ben ik bang dat deze muur een keer omvalt en op deze kinderen neerkomt.De woningbouwvereniging zegt dat dat mijn verantwoordelijkheid is.Klopt dit,of zijn zij verplicht deze muur weer stevig te maken?

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is overigens een huurhuis.

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Wij hebben ook een muur om de tuin, omdat de tuin grenst aan de straat. Het onderhoud van die muur is voor de woningbouwvereniging.
Soms zijn de lieden bij een WB vereniging per definitie afwijzend en hebben eenzetje nodig. De gang naar Bouw en Woningtoezicht lijkt me niet verkeerd. Een telefoontje naar die afdeling is misschien al genoeg om te weten of je in het gelijk staat. En dan een brief naar WB vereniging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

naar de gemeente gaan, elke gemeente heeft een afdeling die zich met bouw en woningtoezicht bezighoudt. Daarbij komt dat als de gemeente het gevaarlijk vindt men ook een aantal bestuursregels (dwang) kan opleggen aan een eventuele eigenaar. De gemeente zou ook zorg kunnen dragen voor een eventuele afzetting ivm gevaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als deze op jouw grond staat dan ben jij verantwoordelijk.
Ik heb een heg achter mijn huis,en deze moet ik ook regelmatig knippen om het achterpad goed doorgaand te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Omdat je zegt dat het een huurhuis is: onderhoud aan muren, daken en meer van dat soort vaste structuren zijn over het algemeen de verantwoordelijkheid van de verhuurder, niet van de huurder.

Wat voor muur is het? Zoals je de vraag stelt, klinkt het alsof het zomaar een losse muur is, die geen onderdeel is van het huis of bijvoorbeeld een schuur. Is het een tuinmuur? En wie heeft die muur daar ooit neergezet? Jij, de woningbouwvereniging, of een vorige huurder?

De enige reden die ik kan bedenken waarom jij die muur zou moeten verstevigen, is als jij hem er zelf hebt neergezet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing