Zal er een parlementaire enquête komen?

Als de commissie Davids concludeert dat het demissionaire kabinet Balkenende I onterecht heeft besloten Nederlandse politieke steun aan de Irakoorlog te geven, of zal Balkenende dit blokkeren?
(Hij zal het wel willen, maar gaat dat ook gebeuren?)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb zo het vage vermoeden dat het nooit tot een eensluidende uitspraak zal komen, behalve wat kansloze stellingen over nietszeggende zaken.

Da's makkelijk te verantwoorden: de informatie is namelijk gewoon zoek (net als wat andere pijnlijke dossiers).

Nee dus: we doen met z'n allen een plas, heffen het glas en alles zal blijven zoals het was. Geweldige poldermentaliteit....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

neen ,de crisis eist alle aandacht op .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat ie dan zal aftreden.
Hij heeft er alles aan gedaan om die enquete in eerste instantie te voorkomen, dus ik ga ervan uit dat er lijken in de kast zitten...
15 jaar geleden
Nee, het verdwijnt in de publieke doofpot. We mogen denk ik van geluk spreken als ze niet aftreden en zichzelf een bonus toekennen.

Gepost op: zaterdag 11-04-2009 19:10:47
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, ik ga ervan uit dat ze hun tijd beter kunnen besteden aan dingen die nu belangrijk zijn. Allemaal ouwe koeien uit de sloot halen en persé een schuldige aanwijzen zie ik niet zo zitten. Er verandert nl niets mee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Besturen en verantwoordelijkheid afleggen gaan gewoonlijk alleen in theorie samen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pardon ik bedoelde "verantwoording".
Ja, vermoedelijk wel. Maar wees gerust, als het zover is hebben de verantwoordelijke lui al een leuk ander baantje in de uE poppenkast en dus niet meer ter verantwoording te roepen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het feit alleen al dat een commissie moet uitzoeken hoe dit is gegaan, is te absurd voor woorden. Balkenende weet precies hoe een en ander in elkaar zit. Waarom wil hij dat niet zeggen? Dat is toch het meest simpele? Uiterst merkwaardig... en verdacht. Volgens mij horen wij de waarheid nooit. Meneer JP heeft teveel te verbergen.