Wat te doen als de dagelijkse indrukken ( heel ruim gezien) je te veel zijn geworden?

Waardoor het meeste wat je doet (wilt gaan doen),denkt,hoort (ziet ) direct al te veel is.
Hoe ´draai ` je dit weer om ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

" Te veel zijn geworden" Dat geeft aan dat het niet altijd zo is geweest.
Ik zou kijken waar het is begonnen.
Heb je te veel stress....te druk?

Je kunt het in ieder geval niet zomaar omdraaien en door banjeren in je leven.
Het feit dat dit je overkomt geeft aan dat je hier bij stil hebt te staan.
Ik zou voor de komende tijd niet te veel hooi op mijn vork nemen, en rust in lassen.
Ga de natuur in, zoek de stilte voor jezelf.
Misschien komen er dan veel tranen,
Uiteindelijk heb je de balans weer te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het is denk ik in de eerste plaats belangrijk om te weten waar het door komt. Soms kan dit een teken zijn van (over)spanning, depressie of hoogsensitieviteit. Ga op zoek naar de oorzaak!
Verder wordt de info die overdag binnen komt geordend en verwerkt in je slaap. Een goede slaap is dus van groot belang! Daarnaast is ook de aandacht en tijd die je aan de dingen besteedt van belang. Als je (bijvoorbeeld door te veel spanning/ werkdruk etc) aan veel dingen maar half toe komt dan kunnen de dingen je op den duur erg tegen gaan staan. Je komt dan bijna in een soort permanente paniektoestand terecht. Afkeer kan dan een reactie van de geest zijn om de dingen een beetje weg te houden omdat ze je gevoelsmatig te dicht op de huid zitten. De tijd en aandacht vrij maken om echt bezig te zijn met wat je doet kan dan soms goed werken.
sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld vandaag is ook chaotisch, druk, en aan verandering onderhevig.
Alles wat jarenlang verborgen is geweest, komt openbaar. (schandaal na schandaal).
Logisch dat er mensen zijn die dit allemaal niet meer aankunnen.
Ik denk dat het verstandig is om even uit die tredmolen te stappen, rust op te zoeken, en je liefdevol te richten op jezelf.
Laat los, al dat zware en moeilijke, en keer in tot jezelf.
Een tijd van meditatie, zelfonderzoek en rust is nu aangebroken, zodat de balans hersteld kan worden, en je weer sterker eruit kan komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dagelijkse dingen teveel worden, kun je spreken van overspannenheid. Je krijgt meer te verstouwen dan je aan kan. Als je daar niets aan doet, kun je een burn out of een depressie krijgen. Dit moet je met een arts bespreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je een HSP (hoog sensitief persoon) bent. Je filtert minder prikkels van buitenaf en 'alles' komt binnen. Hier moet je mee leren leven en dat is best te doen. Je hebt meer rust nodig en kunt minder prikkels aan, richt je leven hier op in. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat het ook is, overspannen, depressie, hooggevoelig.....ga eerst met je huisarts praten.

Goed slapen komt niet zo maar vanzelf.
Liefde en rust ook niet.
Als je een baan hebt, kun je daarna via je bedrijfsarts een rustperiode inlassen.
Dan ga je
*eerst eventjes alleen maar doen wat je fijn vind.
* daarna nadenken over hoe het zo gekomen is.
* dan uitzoeken hoe dat volgende keer te voorkomen.
* misschien moet je met dit alles hulp hebben van een psycholoog, en die krijg je vergoed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Radicaal STOP zeggen en gaan wandelen aan zee alleen of met je beste vriend wat het ook kost. Dat is de enige remedie om hieruit te geraken. Bewust oplossing kiezen om niet verder te zinken in depressies en chaos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leef om de dag. De ene dag doe je niets tot vrij weinig, de ander doe je wel iets(meer). En dit bouw je op tot beiden weer gelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal proberen uit te leggen hoe ik het ervaar; hoe je het weer omdraait weet ik helaas niet; zou willen dat het wel zo was. Momenteel functioneer ik redelijk zolang het om me heen rustig is. Zou niet kunnen werken (zit in ziektewet), Beetje in de tuin bezig zijn , boodschappen doen, koken, tv kijken en op GV zitten is zo'n beetje wat ik aan kan. Als ik bv op straat loop en er is teveel lawaai wil ik naar huis. Geluiden komen heel erg binnen. Bijna alles wat ik moet doen voelt als een opdracht waar ik tegenop zie. Dat kan een simpel klusje in huis zijn. Contact met mensen ga ik uit de weg omdat ik het bijna niet op kan brengen om 'gezellig' te doen. Het is me inderdaad gewoon te veel.
Zolang ik mijn wereldje klein hou gaat het aardig; maar ja , echt goed is dat niet natuurlijk.
Ik weet niet of je dit herkent; als dat zo is zou ik toch even naar de huisarts gaan. Bij mij komen deze klachten namelijk voort uit een depressie.
Ik wil je absoluut niks aanpraten, maar het is wel verstandig om naar een dokter te gaan.