Is je privacy wel gegarandeerd met een AH bonuskaart?

Ik overweeg zelf zo'n ding te nemen, maar maak me daar een beetje zorgen om.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Je kan invullen wat je wilt. Niemand die controleert of het je echte gegevens zijn. Zo heb ik ingevuld dat ik een 99-jarige vrouw ben met 7 kinderen onder de 12 jaar :-)
En mijn adres was geloof ik ergens in Baskenland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

lijkt me van niet, je geeft inzage in je koopgedrag, momenten waarop je boodschappen doet etc aan AH. Naast dat zij die gegevens helemaal niet hoeven hebben, weet je nooit welke oliebol de harde schijf met gegevens nou weereens op straat laat liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn natuurlijk strikte privacyregels opgesteld, maar als je echt zekerheid wil lees dan de voorwaarden die bij de kaart horen en kijk of die stroken met jouw wensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mits men zich houdt aan de voorschriften en regels
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar moet je vanuit gaan, als zij dit niet doen zijn ze juridisch verkeerd bezig en aan te pakken. Buiten het feit dat ze zulke negatieve reclame natuurlijk niet zichzelf op de hals willen halen.
Ja hoor, je kunt een anonieme bonuskaart nemen. Dan vraag je zo'n kaart aan, maar je vult er niet je gegevens in. Dan doet hij het gewoon en kun je van alle bonussen meegenieten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bonuskaart) staat het ook nog een keer:

Met de Bonuskaart kan Albert Heijn het koopgedrag van de klant achterhalen. Hiermee kunnen onder andere gepersonaliseerde aanbiedingen worden gedaan en ook wordt zo informatie gewonnen over welke producten het meest worden gekocht, op grond waarvan het aanbod kan worden afgestemd op de consument. Onder druk van privacy-voorvechters is het na verloop van tijd ook mogelijk geworden om een anonieme Bonuskaart te krijgen. Op deze manier kan wel een voor de winkelketen waardevol klantprofiel worden samengesteld, maar kunnen geen gepersonaliseerde aanbiedingen meer worden gedaan. Deze kaart wordt onder meer aan uitwisselingsstudenten uitgedeeld in hun welkomstpakket of is af te halen bij de informatiebalies in Albert Heijn winkels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ze doen allerlei zaken met je gegevens.
Om die reden kun je er eentje anoniem halen bij de servicebalie. Dat hebben ze destijds na veel aandringen van critici ingevoerd.
14 jaar geleden
Nee, je koopgedrag wordt gemonitord en in de toekomst ga je aanbiedingen krijgen die bij je koopgedrag passen. De korting die je krijgt is de beloning voor het opgeven van dat stukje privacy.
Lees de voorwaarden tevoren goed door en bepaal of je dat er voor over hebt.

Tip van Stippel: Ga anders gewoon naar de Aldi, ook goede spullen en altijd prijs want nooit korting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach zoveel zullen ze er niet mee doen, hooguit wat aanbiedingen van ze krijgen denk/hoop ik, maar een garantie, wat is nog 100% zekerheid als er nog wel eens een computer bij het afval gevonden wordt, of er blijft weer eens een laptop liggen in de trein.
Ze zeggen wel dat AH op de kleintjes past en zo groot is zo'n pasje nu ook weer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is het nooit helemaal.
Als je met je bonuskaartnummer gaat inloggen op de webshop van AH krijg je persoonlijke aanbiedingen, gebaseerd op je inkoopverleden. Er wordt dus zeker een en ander geregistreerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat maakt het uit dat ze kunnen weten dat je graag aardbeienjam op je brood doet? Ze kunnen er verder weinig mee doen, en jij profiteert van de aanbiedingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een bonuskaart nemen zonder dat je je hoeft in te schrijven. Tenminste....dit kon toen wij zelf jaren terug de kaart namen.
Op deze manier deel je toch mee in het voordeel en wordt je niet overspoelt met reclame en hebben ze niet je gegevens.

Maar los hiervan; Heb je je wel eens afgevraagd waar je overal je gegevens achter laat zonder dat je er erg in hebt?
Neem nu eens je surft gedrag op internet. Bij elke site laat je je IP adres achter. Hierdoor ziet bv Google welke sites je bezoekt en zal hier voor jou relevante advertenties laten zijn, afgestemd op jou bezoek gedrag.

Of als je een item via het internet besteld, of je hebt een klantenkaart van de Gamma, karwei, een abonnement op een zwembad, of pretpark.
En zo zijn er legio situaties te noemen waar je zonder problemen je gegevens achter laat....en dan maak je je druk om een bonuskaart?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee:
Albert Heijn introduceert voor haar klanten een klantenkaart, waarmee de klant informatie ontvangt over producten, diensten, aanbiedingen en kortingen. Tevens wil het bedrijf daarmee inventariseren en analyseren welk gebruik (individuele) klanten van de produkten en/of diensten van de houder maken. Om een dergelijke kaart te verkrijgen dient de klant op een inschrijfformulier zijn naam, adres en woonplaats in te vullen. Naar aanleiding van de landelijke introductie van de klantenkaart constateert de Registratiekamer een aantal onvolkomenheden en brengt deze onder de aandacht van het bedrijf.

Voor een kortingskaart zou je niet je persoonsgegevens hoeven in te vullen. ........Ook meer in het algemeen is de Registratiekamer van oordeel dat er sprake is van een zorgwekkende ontwikkeling met betrekking tot de registratie van persoonsgegevens bij het (toekomstige) gebruik van de klantenkaart.

Lees hier maar verder:
http://www.cbpweb.nl/Pages/uit_97V0034.aspx

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens kan het mij allemaal niet schelen.
Ik heb zo'n ding, neem de korting en verder zal het mij een worst wezen. Er zijn ergere dingen, bankzaken, pasjes, noem maar op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon wat invullen dat zit he altijd goed. Bij een hoop ah's hoef je helemaal niks in tevullen je kan er gewoon omvragen je krijgt bonus kaarten en klaar ben je, je bent gelijk 4 bonuskaarten rijker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor de gewone bonuskaart is zeker niet prive.
Een vriendin van mij moest een tijdje boodschappen doen voor haar vriendin omdat zij haar been had gebroken.
Zij kocht dus een aantal weken luiers, babyvoeding, kortom veel baby producten.

Kreeg ze na 3 weken thuis zo een babypakket opgestuurd! Van harte gefeliciteerd met uw gezinsuitbreiding!
Nou dan weet jij dus genoeg. Privacy nul.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men weet op eenvoudige wijze je koopgedrag, en dit is voor hen ook de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bonuskaart is anoniem, je hoeft geen gegevens op te geven, als je zou willen kun je iedere week een nieuwe nemen. Zijn gratis af te halen bij de servicebalie.
Dus ja, je privacy is gegarandeerd.