Als je de telefoon van iemand anders opneemt, wat kan je dan het beste zeggen?

Ik vind, " met de telefoon van" ook niet klinken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (18)

ik zeg dan: met het huis van xxx, u spreekt met rieneke.
Rieneke1
14 jaar geleden
Met het huis van... moet je zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen: Met Dounja, op de telefoon van ...
Of: Hallo, ... is er even niet, dus ik, Dounja, neem even voor hem/haar op.

Inderdaad klinkt met de telefoon van... wel stom, want een telefoon kan niet praten, maar ik denk dat ze je wel begrijpen aan de andere kant en daar gaat het toch eigenlijk om?

Toegevoegd na 23 minuten:
Bij een huistelefoon zou ik dan zeggen:
Met Dounja, in het huis van....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo, met het huis van ...je spreekt met Marie-José.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik bij iemand in huis ben om b.v. in de vakantie de planten te verzorgen wil ik nog wel eens opnemen ...Met de oppas van..... ja en anders toch met het huis van.
Je zou misschien kunnen gaan zeggen, met de broer van of met de vriend van....
Het ligt er aan waar je bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Loenie op het toestel van Pietje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon je eigen naam en dan zeggen de persoon die u heeft gebelt is: momenteel niet bereikbaar of even bezig of niet thuis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder de eieren onderweg naar Drenthe.
Goedemiddag, met Henk Jansen namens Jan Hendriksen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft en moet zelfs je eigen naam niet noemen. Waarom zou de relaties blootleggen aan een wildvreemde.

Ik zeg altijd 'met het huis van Pietjepuk' Of dat nou leuk of niet leuk is, is eigenlijk volkomen oninteressant. Als ze het maar begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zeggen altijd met de oppas van; En dan kan wat er achter van komt, nogal verschillen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarbij vind ik het onwaarschijnlijk,dat je andermans mobieltje opneemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het goed is nemen ze die mee toch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jippie, Nijmegen en omgeving.
Dan maar heir de andere vraag is weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ge komt al aarig in de richting,witte da?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verder kom ik niet, ik ben niet goed in dialecten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was(min of meer) Nijmeegs daar kwam mijn vader vandaan.
Ik woon in Zutphen,over 3 weken al 75 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zat ik toch aardig in de goeie richting, maar Zutphens, dan heb jij de rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr van brrrrrrrrood prrrrrrrrrei en prrrrrrrrrrroem''n kan een Zwollenaarrrrrrrrrr niet noemen.
' Dit is de telefoon van "...", je spreekt met "..." '
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de belastingdienst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg altijd 'Met Gigi'. Soms zeg ik uit fatsoen mijn achternaam erachter, maar je weet maar nooit wie er aan de andere kant van de lijn zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede middag met wie spreek ik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo,je spreekt met jan de ... van Henk.Henk is er even niet.En dan zal die ander iets zeggen in de trand van ,dan bel ik later wel terug of kan je dit of dat even doorgeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meldkamer alarmcentrale!
Waar belt u voor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goedemorgen met Edje in het huis van de familie Jansen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo met de secretaris/secretaresse van (diegene van wie het nummer is). Waarmee kan ik u van dienst zijn :)