Als je de telefoon van iemand anders opneemt, wat kan je dan het beste zeggen?

Ik vind, " met de telefoon van" ook niet klinken.

Weet jij het antwoord?

/2500

ik zeg dan: met het huis van xxx, u spreekt met rieneke.

Met het huis van... moet je zeggen.

Ik zou zeggen: Met Dounja, op de telefoon van ... Of: Hallo, ... is er even niet, dus ik, Dounja, neem even voor hem/haar op. Inderdaad klinkt met de telefoon van... wel stom, want een telefoon kan niet praten, maar ik denk dat ze je wel begrijpen aan de andere kant en daar gaat het toch eigenlijk om? Toegevoegd na 23 minuten: Bij een huistelefoon zou ik dan zeggen: Met Dounja, in het huis van....

Hallo, met het huis van ...je spreekt met Marie-José.

Als ik bij iemand in huis ben om b.v. in de vakantie de planten te verzorgen wil ik nog wel eens opnemen ...Met de oppas van..... ja en anders toch met het huis van. Je zou misschien kunnen gaan zeggen, met de broer van of met de vriend van.... Het ligt er aan waar je bent.

Met Loenie op het toestel van Pietje.

gewoon je eigen naam en dan zeggen de persoon die u heeft gebelt is: momenteel niet bereikbaar of even bezig of niet thuis

Goedemiddag, met Henk Jansen namens Jan Hendriksen?

Je hoeft en moet zelfs je eigen naam niet noemen. Waarom zou de relaties blootleggen aan een wildvreemde. Ik zeg altijd 'met het huis van Pietjepuk' Of dat nou leuk of niet leuk is, is eigenlijk volkomen oninteressant. Als ze het maar begrijpen.

Wij zeggen altijd met de oppas van; En dan kan wat er achter van komt, nogal verschillen. Toegevoegd na 1 minuut: Daarbij vind ik het onwaarschijnlijk,dat je andermans mobieltje opneemt.

' Dit is de telefoon van "...", je spreekt met "..." '

Met de belastingdienst...

Ik zeg altijd 'Met Gigi'. Soms zeg ik uit fatsoen mijn achternaam erachter, maar je weet maar nooit wie er aan de andere kant van de lijn zit...

goede middag met wie spreek ik?

Hallo,je spreekt met jan de ... van Henk.Henk is er even niet.En dan zal die ander iets zeggen in de trand van ,dan bel ik later wel terug of kan je dit of dat even doorgeven.

Meldkamer alarmcentrale! Waar belt u voor?

Goedemorgen met Edje in het huis van de familie Jansen!

Hallo met de secretaris/secretaresse van (diegene van wie het nummer is). Waarmee kan ik u van dienst zijn :)