Iemand als Marc Dutroux schijnt veel fans te hebben. Wat is er mis met deze 'mensen'?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Is in wezen de onderliggende vraag: "hoe kunnen vele mensen, in dit geval vaak vrouwen , vallen op mannen die een opvallende, maar ook vaak minder opvallende echt duistere kant in zich dragen?" Wel dat je vaker ziet, dat aantal vrouwen vallen op bv types met veel agressie, minder opvallende (drank of drugs) verslavingen, aparte of afwijkende seksuele voorkeuren hebben of verbergen enz.. Mij is opgevallen (deels door eerder vrijwilligerswerk via 'blijf-van-mijn-lijfhuis ) dat de vrouwen deze mannen onbewust "aantrekken". Hoe dit werkt kan ik niet wetenschappelijk aantonen, maar zie wel mechanismes terugkomen! Deze vrouwen hebben door meestal eigen verleden een zeer slecht ontwikkeld gevoel van eigenwaarde opgelopen, of noem het bv een negatief zelfbeeld. Zo zullen ze onbewust iemand zoeken of aantrekken die dit ahw nog kan en gaat bevestigen ook. Ze verwarren dan verliefd en liefde met "aandacht krijgen" en vaak is dit een sluipend proces en komen alle misverhoudingen pas naar boven zodra er ook een huwelijk oid is gekomen (zekerheden willen) De vrouw weet al bijna niet meer beter, ook als ze te maken heeft met agressie, verkrachting binnen huwelijk, of andere ellende, dat dit dan niet aan HEM ligt, maar omdat ZIJ hem ongelukkig maakt of er toe aanzet. Zo is niet niet echt, zo beleeft de vrouw het helaas wel ;) als de vrouw maar vaak genoeg voelt of haar dat ze "niets waard is, tenzij dit of dat", wordt ze weer bevestigd in het beeld zoals ze dit leerde of opgedrongen kreeg. Dit blijkt haar zelfs een (afwijkend) gevoel van veilig te geven! Oppert later een psycholoog of psychiater om dan hem te verlaten/scheiden enz. dan durft ze dit niet, of doet dit kort, ze verzoenen zich weer en als antwoord krijg je vaak: ach hij is niet makkelijk, maar heeft ook lieve en goede kanten hoor, hij geeft echt veel om mij! En ook ik ben niet zo makkelijk dus eigenlijk is er weinig aan de hand! Sommigen keren wel 5 x bij diezelfde partner terug maar het einde is meestal intriest. Soms is net op tijd bij een paar van deze groep mensen echt de maat vol en zoeken gerichte hulp en therapie. Dan vallen pas de schellen van de ogen, doen gezondere zelfkennis op, doorzien het ineens en staan zelfs later doorleefder maar ook sterker weer in hun leven ;) Snap dat dit niet exact antwoord op deze vraag is, maar ik denk bij types die in mijn ogen bv fan zijn van een crimineel of types als ook Dutroux, ergens IN hun ook wel een vertekend/verwrongen zelfbeeld zal liggen?

De reden waarom vrouwen op mannen vallen met een duister kantje, blijft voer voor vele psychologen. Volgens sommigen zouden vrouwen het prettig vinden dat ze een sterkere positie hebben in zo'n relatie. Zij bepalen wanneer ze op bezoek gaan. Ook kunnen ze vol overgave voor zo'n man zorgen. Ook spanning kan een reden zijn om deze mannen op te zoeken.

Ik kwam dit stukje tegen waar ze als laatste de mening van relatiedeskundige Kathleen Callewaert (‘Soulmate’) onder hebben gezet. Het stukje gaat dus over relaties met gevangen, maar er staat ook een heel stuk in over dutroux dat hij dus massa's brieven van aanbidders kreeg. ( onderaan nog een reactie van mij zelf) *Waarom begint een vrouw een relatie met een crimineel die in de gevangenis zit? Vaak zijn het eenzame vrouwen die aanvankelijk via correspondentie enkel wat aandacht zoeken, maar zonder er erg in te hebben verliefd worden op hun opgesloten pennevriend. Vaak zitten die vrouwen in een slecht huwelijk of zijn ze gescheiden en dus net zo hard op zoek naar liefde en vriendschap als de eenzame gevangene. In hun brieven storten zowel de vrouw als de gedetineerde gemakkelijk hun hart uit, net omdat ze vreemden zijn en door de doorgaans grote fysieke afstand onbereikbaar zijn voor mekaar. Enerzijds maakt dat het spannend en het geeft de vrouwen ook een gevoel dat ze zielsverwanten zijn. De volgende stap is dat ze zijn misdaden gaat ontkennen of er een – in haar ogen – geldig excuus voor vindt. Waarom zware criminelen vaak het populairst zijn? Er zijn deskundigen die van mening zijn dat in de moordenaar of verkrachter de ultieme oerman schuilgaat, die overloopt van testosteron. Vrouwen die een relatie aanknopen met een gevangene, hebben ook het voordeel dat zij de touwjes in handen hebben. Een gevangene kan niet vreemdgaan, kan zijn vrouw niet mishandelen of verwaarlozen. Zij bepaalt hoe vaak ze elkaar opzoeken en wanneer. De ‘gevangenisromances’ overleven echter zelden, zo blijkt uit de statistieken. Ik kan mij het zelf niet voorstellen, maar zoals ik dit lees heeft het voor een vrouw een verschrikkelijke aantrekkingskracht. Brr het idee dat je een man zoals durtroux zou aanbidden, dan moet er bij je zelf toch al iets helemaal scheef zitten lijkt mij.

Bronnen:
www.karaat.be

Alles

Ze zijn net zo gestoord alleen hebben ze het lef niet om hetzelfde te doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100