De reden waarom vrouwen op mannen vallen met een duister kantje, blijft voer voor vele psychologen. Volgens sommigen zouden vrouwen het prettig vinden dat ze een sterkere positie hebben in zo'n relatie. Zij bepalen wanneer ze op bezoek gaan. Ook kunnen ze vol overgave voor zo'n man zorgen. Ook spanning kan een reden zijn om deze mannen op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kwam dit stukje tegen waar ze als laatste de mening van relatiedeskundige Kathleen Callewaert (‘Soulmate’) onder hebben gezet.
Het stukje gaat dus over relaties met gevangen, maar er staat ook een heel stuk in over dutroux dat hij dus massa's brieven van aanbidders kreeg.
( onderaan nog een reactie van mij zelf)

*Waarom begint een vrouw een relatie met een crimineel die in de gevangenis zit? Vaak zijn het eenzame vrouwen die aanvankelijk via correspondentie enkel wat aandacht zoeken, maar zonder er erg in te hebben verliefd worden op hun opgesloten pennevriend. Vaak zitten die vrouwen in een slecht huwelijk of zijn ze gescheiden en dus net zo hard op zoek naar liefde en vriendschap als de eenzame gevangene. In hun brieven storten zowel de vrouw als de gedetineerde gemakkelijk hun hart uit, net omdat ze vreemden zijn en door de doorgaans grote fysieke afstand onbereikbaar zijn voor mekaar. Enerzijds maakt dat het spannend en het geeft de vrouwen ook een gevoel dat ze zielsverwanten zijn. De volgende stap is dat ze zijn misdaden gaat ontkennen of er een – in haar ogen – geldig excuus voor vindt. Waarom zware criminelen vaak het populairst zijn? Er zijn deskundigen die van mening zijn dat in de moordenaar of verkrachter de ultieme oerman schuilgaat, die overloopt van testosteron. Vrouwen die een relatie aanknopen met een gevangene, hebben ook het voordeel dat zij de touwjes in handen hebben. Een gevangene kan niet vreemdgaan, kan zijn vrouw niet mishandelen of verwaarlozen. Zij bepaalt hoe vaak ze elkaar opzoeken en wanneer. De ‘gevangenisromances’ overleven echter zelden, zo blijkt uit de statistieken.

Ik kan mij het zelf niet voorstellen, maar zoals ik dit lees heeft het voor een vrouw een verschrikkelijke aantrekkingskracht. Brr het idee dat je een man zoals durtroux zou aanbidden, dan moet er bij je zelf toch al iets helemaal scheef zitten lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn net zo gestoord alleen hebben ze het lef niet om hetzelfde te doen.