Is van iedere tegel met lieveheersbeest van 'zinloos geweld' in het openbaar bekend voor wie de tegel is?

13 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er zinloos geweld bestaan is er dan ook zinvol geweld?
Annswers
13 jaar geleden
Ja bijvoorbeeld bij een gijzeling, maar op die vraag zijn vast meer antwoorden te vinden op deze site.

Het beste antwoord

Niet alle tegels met een lieveheersbeest zijn speciaal voor iemand. Ze liggen bijvoorbeeld ook wel op schoolpleinen, gewoon als teken van "wij zijn tegen zinloos geweld."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Geldt dat ook voor supermarkten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou kunnen. Die tegels kun je gewoon kopen. (zie link)

Andere antwoorden (4)

Nee kort maar krachtig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
En je bron daarvoor is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigen kennis wellicht?
Niet voor iedereen, maar bekenden van het slachtoffer weten het uiteraard wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die tegels zijn een algemeen teken voor zinloos geweld en niet altijd gekoppeld aan een bepaalde gebeurtenis.

Op het schoolplein van mijn kleindochter ligt ook zo'n tegel en daar is nooit iets van geweld geweest.

Ook op andere scholen, bijvoorbeeld in het kader van een project.

Enkele voorbeelden:
Leerlingen van basisschool de Zonnewijzer in Dronten hebben twee 'lieveheersbeestjes'-tegels gelegd tegen zinloos geweld. De tegels waren in januari aangeboden aan de school in het kader van het twintigjarig jubileumfeest.

Burgemeester Staatsen en wethouder Van Dunné hebben op woensdag een lieveheersbeestje-tegel geplaatst bij de basisscholen De Vink en Het Kompas. Hiermee gaven ze het signaal dat pesten niet normaal is en ernstige gevolgen heeft. De Anti-pestencampagne (www.kidstegengeweld.nl) van de Landelijke Stichting Tegen Zinloos Geweld loopt op bijna alle basisscholen in Nederland.

Het plaatsen van de tegel met het lieveheersbeestje (symbool tegen pesten, agressie en geweld) was vorige week donderdag de afsluiting van het project 'Zinloos Geweld' van leerlingen uit groep 8b van de openbare basisschool Liereland.

Je kunt ze ook gewoon kopen en bij je eigen voordeur leggen.
http://www.moed.nl/shop/stoeptegel/stoeptegel/

{wel hartstikke duur trouwens, 70 euro voor een beschilderde stoeptegel: ik mozaiek ze voor minder :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op 16 mei 2001 werden de eerste stoeptegels met het lieveheersbeestje in Lelystad voor het gerechtsgebouw gelegd. Dit was het begin van vele tegels overal in Nederland. De Stichting hoopt dat mensen gaan nadenken over onderwerpen zoals pesten, agressie en zinloos geweld. De tegel herinnert mensen eraan dat dit niet normaal is. De stoeptegel kun je overal neerleggen. Je kunt deze plaatsen op het schoolplein, bij treinstations, in speeltuinen, bij hotels, bij cafés, bij bedrijven of bij je eigen voordeur. Inmiddels liggen door heel Nederland al duizenden stoeptegels met het lieveheersbeestje.