Is mijn Amerikaanse diploma geldig in Nederland?

Ik heb een Bachelor diploma gehaald in Amerika, bij een nationaal geaccrediteerde college (dus niet regionaal). Is deze geldig in Nederland? Kan ik mij inschrijven bij een Nederlandse universiteit voor een master programma? Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Een buitenlands diploma is in ieder geval niet zomaar geldig; het zal erkend moeten worden. Of jouw diploma voor erkenning in aanmerking komt is niet te zeggen (hangt af van welk diploma precies), maar de link vertelt je waar je precieze informatie kunt krijgen.
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
+ 1 voor je antwoord! Prima bron ook!