Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer kun je vaststellen dat je beschikt over levenservaring?

Het wordt te pas en te onpas gebruikt. Maar waar is dit van afhankelijk? Iedereen kan roepen: ik heb levenservaring!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Iedereen kan en mag roepen ik heb levenservaring. Dat is ook zo.. Daar kan je niets tegen in brengen, in principe.

De hoeveelheid levenservaring is echter niet noodzakelijkerwijs leeftijdsbepaald. Iemand van 18 kan al veel meegemaakt hebben en kan zelf meer meegemaakt hebben dan iemand van 44.

Ik denk dat bij levenservaring, hoeveelheid en verscheidenheid, indicatief zijn. Hoeveel ervaring heb je ? En hoeveel verschillende soorten ervaring heb je ? Als je er dan een waarde aan wilt toekennen dan zouden dat de criteria zijn.

De vraag die daarna komt is: wat doe je met al die levenservaring ? Dat je ze hebt is mooi.. maar als je er weinig mee doet, levert het je ook weinig meer op dan de ervaring zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

als je genoeg xp hebt verzameld door het vechten met monsters
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedereen heeft levenservaring, want iedereen die dat zegt is blijkbaar in leven en heeft al enig tijd geleefd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als kennis ondergeschikt wordt gepercipeerd aan je ervaring of tenminste op hetzelfde niveau. Zelf kun je moeilijk bepalen wat je ervaringsgraad is want je hebt te weinig referentiepunten.Dus een groep "anderen" kunnen objectiever oordelen over je ervaringsniveau dan jezelf. want ofwel overschat jezelf ofwel onderschat jezelf. Zelden kunnen mensen zich inschatten in het brede spectrum.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dit te maken heeft met je referentiekader.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Al vanaf je geboorte heb je levenservaring... iedereen ervaart het anders!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedereen heeft levenservaring. De één meer dan de ander. Maar het is vooral belangrijk wat zich tussen je vroege jeugd en je volwassen zijn af speelt. En of dat alles je is aangerijkt, of dat je er echt voor hebt moeten knokken om jezelf te bewijzen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding