Te sexy kinderfoto's wat doe je eraan?

een kennis van mij heeft haar dochter half naakt op foto's op hyves staan, ze heeft lippenstift op geen bovenkantje aan, alleen een onderbroek, zit in een sexy pose en kijkt verleidelijk (voorzover een 8 jarige dit kan)
ik vind die foto tegen kinderporno aan. wat doe ik hier nu mee, doe ik er wel wat mee. ik ken de mensen oppervlakkig, maar wonen heel dichtbij, ik hoef geen oorlog. maar vind ook dat hetniet kan..
en nu?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

waar voor jou de grens ligt (in jouw ogen tegen kinderporno aan) kan voor de persoon in kwestie (de kennis) helemaal niet zo worden ervaren. dus voordat je iets tegen de persoon in kwestie hierover zegt, zou ik eerst wat andere mensen objectief laten kijken naar deze foto's, als er genoeg mensen zijn die hetzelfde zien als jij...ja dan zou ik idd aan de bel trekken. anders maak je wellicht alleen maar ''problemen'' om niets. Het kan nl zijn dat de persoon in kwestie dit zelf TOTAAL niet ziet....
Mocht je het vermoeden hebben dat de persoon in kwestie inderdaad de foto's express maakt in DIE hoedanigheid, dan zou ik de kinderbescherming contacten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Hier is je eigen gevoel dat je moet vertrouwen... Een foto onschuldig gemaakt, dat weet je het best... En daar is niets mis mee...

Maar als een ander dat vreemd vind, moet je daar wel naar kijken en de foto verwijderen, want wat die persoon dan met die foto gaat doen, dat wil je niet weten en daar moet je die ook geen kans voor geven... Gekken zijn er nu eenmaal... Daar doe je niets aan...

Dus verwijder ze... Voorkom dat soort zaken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan moet je dat even melden...
Meld Misdaad Anoniem, 0800-7000.

Daar kun je dit melden, dan zullen zij er een kijkje gaan nemen om te kijken of dit al dan niet strafbaar is.

Wil je niet meteen zo ver gaan, dan kun je ook een melding plaatsen bij de beheerder van Hyves. Best kans dat die een speciaal adres hebben om misbruik te melden - probeer abuse@hyves.nl eens. Zonodig eerst een nieuw hotmail-account maken, en dat alléén gebruiken voor het doen van deze melding - dan ben jij voldoende anoniem.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik vind het een misselijk makende afwijking van de ouders/ moeder.
Ik zou het anoniem melden waar dat in je woonplaats kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Bailey;

Ik denk dat ik die mensen zou duidelijk maken dat ik het op zijn minst twijfelachtig en zeker onverstandig vind en dat er genoeg anderen zijn die op dit soort zaken actie ondernemen door een en ander te melden. Desnoods onderstreep je dat jij dat niet (of niet direct) zult doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Baily, als het jouw niet lekker zit moet je er gewoon melding vanmaken.
Het blijft anders door je hoofd spoken, en ook hier geldt; beter een keer voorniks, dan twee keer te laat .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het advies van Naatje volgen. Maar bij de minste of geringste twijfel, zeker melden. Je zou achteraf toch niet met een schuldgevoel of gedachten van had ik maar... willen blijven zitten.
Als je wilt melden kan dat ook hier:
- Het meldpunt kinderporno (www.meldpunt.org)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er helemaal niks aan doen.!
Als die vent dat goed vindt. Dan is dat hun probleem. En niet van jou. Je kan wel eventueel met die kennis van praten en vragen waarom je dochter half naakt op hyves staat. . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn die foto's op een heel gezellig en onschuldig moment gemaakt, en heeft de maker een een leuke herinnering aan, en heeft ze op hyves gezet.
Zou er niet teveel achter zoeken, maar hooguit een keer aangeven dat het naar anderen toe een vertekend beeld kan geven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt op hyves bij foto's een reactie achterlaten.Misschien kun je deze mensen eerst op die manier laten weten dat je vind dat deze foto te ver gaat ?
Of je stuurt ze eerst een berichtje,misschien zien ze het zelf helemaal niet zo en hebben ze geen idee hoe gevaarlijk het kan zijn als deze foto in verkeerde handen valt.
Ik zou eerst op een vriendelijke manier de mensen er op wijzen voordat ik verdere stappen ondernam.
(ik ga meteen op mijn eigen hyves kijken of mijn foto's wel 'veilig' zijn,er staan ook foto's op van mijn zoontje op het strand.) Mij heb je dus al gewaarschuwd.
Bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klik op het item " dit is niet ok" Als de foto echt zo erg is als je formuleerd zal je niet de enige zijn en is de foto snel verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die optie was ik vergeten +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed hans!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist! +1
Moeilijk is dat hé. Ik heb zo ongeveer hetzelfde gehad...een dochter (13 jaar) van een kennis hier uit de buurt had nogal blote, uitdagende foto's van haarzelf op dr hyves staan. Heb haar moeder er van op de hoogte gesteld. Ze reageerde heel erg boos. Dat ik jaloers was dat ze zo'n mooie dochter had, bla bla bla. Heb dr toen even uitgelegd, dat behalve ik, heel nederland die foto's kon bekijken...ook allerlei types die geen goede bedoelingen hebben. Voor zo'n idioot is het een kleine moeite om uit te vinden waar de mooie dochter van haar dagelijks uithangt. Daar had ze niet bij nagedacht......die kennis van jou waarschijnlijk ook niet. Misschien als je dat duidelijk probeert te maken? De moeder van t meisje was uiteindelijk erg blij dat ik het had gezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je die foto staat op het internet. Hoe de context ook is op die plek, een ander kan die foto ervan af halen en hem voor een hele andere context gebruiken.

Dus al met al, als jij vind dat deze foto de grens overschrijft, dan zou ik die persoon wel even waarschuwen. Ook al is zijn bedoeling goed, die foto is vrij te gebruiken omdat het internet een publieke domein is.
De persoon wil vast niet dat die foto in een andere context wordt (mis)bruikt.

Ook kan je de foto voorleggen aan hyves, daar zijn vast wel regels voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een goede verstandhouding met die kennis,dan zou ik er haar op aanspreken! Misschien is zij wel de mening toegedaan dat er niets sexy's aan de foto is en zal ze beledigd reageren! Dan was het toch niet zo'n goede kennis,als je had verwacht. Daarna kunnje haar alsnog zeggen,dat je het gaat melden,want ik zou dat in ieder geval niet zonder haar medeweten doen. Ik hoop,dat je dit probleem in goede harmonie kunt oplossen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spreek haar er op aan, maar leg de nadruk niet op haar (dat zij zo'n foto heeft gemaakt), maar op viezerikken die er op het internet rondwaren, en misbruik kunnen maken van die foto..
Zeg dat ze natuurlijk een hardstikke mooie dochter heeft, maar dat er pedofielen op het internet rondzoeken, en dat je dit soort foto's dus gewoon beter in huis kunt houden ipv ze te publiceren voor heel de wereld..
Kortom, dit soort plaatjes moeten gewoon binnenshuis blijven, en zolang je die kennis niet verdenkt van echte kindermishandeling/kinderporno, is dat ook het enige wat er moet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen realiseren zich totaal niet wat voor uitwerking foto's van halfblote en liefst ook nog opgetutte kinderfoto's kunnen hebben op bepaalde.....'mensen' .
Voor privekiekjes is er niks aan de hand, maar ze op Internet zetten is natuurlijk ergens een bepaalde vorm van exploitatie, al zullen ze het zeer, zeer zeker niet zo bedoeld hebben en onbewust gewoon een schattige foto hebben willen plaatsen.

Je kunt er natuurlijk melding van maken, maar je kunt ze ook gewoon een emailtje sturen waarin je je ongerustheid bekend maakt en ze alert maakt op het feit DAT het hele Internet door bepaalde types wordt afgespeurd op dergelijke foto's. En niemand wil dat zijn schattige kinderfoto's bij één of andere vieze pedofiel op de desktop komen te staan. Als het pure onwetensheid is geweest, zullen ze zich voldoende te pletter schrikken om de foto te vervangen door een leukere. Of in elk geval meer acceptabele.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je aan die kennis vragen of ze er van bewust is wat die foto kan oproepen bij andere.Dan houd je je mening of oordeel in het midden ,en is het gewoon een vraag aan haar.