welke partyen is volgens jullie goed voor de minder bedeelde

omdat ik zelf bij die groep hoor en niet alle partyen goed ken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Hoewel ik me af vraag of het wel verstandig is te gaan stemmen, als je hier moet vragen op welke partij:

de SP komt waarschijnlijk het meeste op voor de minder bedeelden. (korte termijn)
PvdA en D66 kunnen ook goede optisch zijn, ligt er een beetje aan wat je belangrijk vind.

Toegevoegd na 1 minuut:
de bron is bedoeld om je via een paar vragen een beter idee te geven. Let wel op. De eerste partij is niet altijd de beste voor jou, maar het geeft je wel een goed idee.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.stemwijzer.nl/TweedeKamer2010/index.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en op de lange termijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de lange termijn is bezuinigen voor iedereen goed, een hoge staatsschuld betekend veel rente betalen. Als de staatsschuld er niet was geweest, dan hadden we nu 15 MILJARD per jaar extra gehad (aan rente, met dank an de PvdA).
Aan de andere kant is het onbekend wat het effect op de economie precies is, ze zeggen altijd dat overheidsuitgaven de economie stimuleren, maar als ze het iets rustiger aan hadden gedaan dan was de piek in 2000 misschien iets minder geweest en de crisis er misschien nooit geweest. De SP (andere partijen ook hoor) gaat er bijvoorbeeld vanuit dat het snel weer beter gaat met de economie, maar dat is helemaal niet zeker en ik heb altijd geleerd dat je geld eerst moet verdienen en dan pas uitgeven. Griekenland is een extreem voorbeeld wat een te hoge staatsschuld kan betekenen en nou niet zeggen dat dat hier nooit kan gebeuren. Misschien voor ons niet, maar onze kinderen mogen mooi gaan betalen en jij wilt toch ook nog een leuke oude dag.
Stem PVV voor een socialer en veiliger Nederland.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stemmen met je portemonnee.

Hier vind je nog een test> de meeste vragen zijn niet van toepassing en je moet dus heel vaak op "nee" klikken.

In tegenstelling tot bij de Stemwijzer of het Kieskompas gaat het bij de Wat stemt je portemonnee-wijzer niet om wat u vindt, maar om wat u bent. Zo vragen we niet of u voor of tegen het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek bent, maar of u een hypotheek heeft.

Ik heb hem ingevuld als bijstandmoeder met twee kinderen. Uitslag:
U gaf zelf aan op Weet nog niet te stemmen.
Op basis van uw gegevens is de volgende top 3 tot stand gekomen:
19 punten voor SGP
19 punten voor SP
17 punten voor Christenunie

Zelf zou ik nooit op een christelijke partij stemmen, dus op de SP.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de minder bedeelde ben je volgens mij het beste af bij de SP.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad de SP komt als beste uit de bus voor minder bedeelde en de VVD het slechts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PVDA, die wordt door o.a. jouw stem de grootste en kan het meest voor jou doen. Geef het door aan je vrienden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 zetel PvdA is net zoveel waard als 1 zetel SP of 1 zetel PvdD of ... . Stel dat de SP de grootste wordt. Dan moeten ze ook water bij de wijn doen om te kunnen regeren. Dan lijkt van hun programma minder terecht te komen dan wanneer ze in de oppositie zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa daarom is strategisch stemmen op de PVDA een idee.
Want als zij de grootste worden, wordt Job Cohen
premier, dus het maakt wel degelijk iets uit.