Wilders heeft het steeds over de `Haagse Elite`. Wie bedoelt hij daar nu mee?

Bepaalde personen of bepaalde partijen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Met de 'Haagse Elite' bedoelt Geert Wilders de deelnemende partijen aan de kabinetten van de afgelopen jaren die op bureacratische wijze een desastreus beleid hebben gevoerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Daar bedoeld hij mee cda en vvd en in iets mindere mate de pvda en d66

Hij vindt zichzelf normaal,en de rest 1 grote puinhoop,een narcist pur sang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zo langzamerhand wel inclusief denken waar hij mee bezig is. Hij begint er zo langzamerhand bij te horen!! (hoewel, we wachten nog even af).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De " gevestigde" orde. Denk aan CDA, VVD ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gestudeerde mensen zoals Jan Peter of Job of Mark. Hij wil gewone mensen in de regering hebben, Henk en Ingrid dus. Puur Hollandse mensen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle anderen buiten zijn partij genoten om, Nederland barst op die manier van de elite volgens Wilders bekrompen denken dan he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gevestigde partijen die al decennia varen op het succes van ooit. Partijen die werken en spreken volgens bepaalde conventies ( regels van fatsoen bv) en die bovendien door mevrouw Von Amsberg worden gepromoot (achter de schermen, uiteraard) omdat ze een brave lakeienhouding betrachten.
Wilders kiest voor duidelijke, krachtige taal en is niet bang om taboes aangaande conventies te doorbreken.
Het valt trouwens wel op dat hij nu, tijdens de campagne, ineens ook wat beter let op aangepast c.q. algemeen aanvaard, dus vriendelijk alias glad gedrag lijkt terug te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar bedoeld hij de gevestige partijen mee, en specifiek die mensen die al langere tijd in Den Haag zitten.

Ik snap niet dat hij daar zo negatief over is. Op allerlei andere functies in het land willen we heel graag mensen hebben met ervaring, die bewezen hebben dat ze het werk kunnen doen en ook aankunnen. (Ook al worden er fouten gemaakt).
Maar als het over politiek gaat is het ineens slecht als iemand ervaring heeft, als iemand weet via welke kanalen of ambtenaren resultaat behaald kan worden. Als iemand de binnenlandse en buitenlandse collega's kent en het jargon begrijpt. En vooral als iemand al tijd heeft gehad om van zijn eigen fouten te leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er in de politiek alleen maar mensen mogen zitten met ervaring, zitten we constant opgescheept met dezelfde meuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je me verkeerd begrepen. Wilders serveert mensen af OMDAT ze ervaring hebben. Terwijl het hebben van ervaring op zich helemaal geen slecht iets is. Overigens gaat het op een paar kleine puntjes na bijhoorlijk goed in Nederland, dus zo slecht is die ervaring niet. Wat ik bedoel is dat we er in allerlei lagen en functies binnen de samenleving vanuit gaan dat iemand met ervaring de taak beter uit kan voeren, tenzij het over politiek gaat. Dat is toch krom? Als er mensen in de tweede kamer komen zonder enige ervaring en er een kabinet wordt samengesteld zonder enige ervaring dan zijn zij veel langer bezig en zullen zij veel meer fouten maken dan een combinatie van nieuw en oud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem met de jarenlange ervaring van politici is dat ze uiteindelijk wat ver af komen te staan van het dagelijkse leven van de mensen die ze vertegenwoordigen. En dat zijn trouwens zowel de Henks en Ingrids als de Sophies en Koert-Jans en de Wai-Yins en Chens. En bedenk nog maar eens wat cliché's Het is een lastig dilemma, de keuze tussen mensen die het politieke spel kennen en mensen die uit de eerste hand weten wat er speelt in de maatschappij. Soms gaan ze samen, en dat is natuurlijk ideaal, maar vaak liggen de twee ook ver uit elkaar.
Iedereen die in de regering zit/zat. En her merkwaardige is,dat hij zijn uiterste best doet om ook tot die elite te gaan behoren.