Wat zijn deze markeringen op straat? (Foto)

Ik zag het vanavond toen ik op straat liep. Wat betekent het? Ik zie het op meerdere plaatsen wel eens op de grond.

Toegevoegd na 5 minuten:
Goeievraag-site wil de foto niet uploaden dus dan maar met een link; http://twitter.com/Nour_Alchazli/status/501492274631811073/photo/1

Overigens zit er in het rondje een soort van puntje in de grond. (Pin of spijker?)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Dat lijkt een meetspijker (kernnetbout), een markering aangebracht door een landmeter.
(Meer afbeeldingen te vinden door te zoeken met de twee termen “meetpunt” en “landmeters”.)

Toegevoegd na 22 minuten:
Het is hier wel een meetspijker, voor een tijdelijke klus, maar geen kernnetbout.
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Het is geen kernnetbout. Die zijn aangebracht door de overheid om permanent aanwezig te zijn op vaste plekken. De huer getoonde mertspijker is voor een bepaalde klus in gebruik of gebruikt, alleen om gedurende dat werk een referentue te hebben.
Poet
9 jaar geleden
Wikipedia haalt kernnetbouten en meetspijkers door elkaar zie ik.
Bordensteker
9 jaar geleden
Dank u voor deze rechtzetting!

Andere antwoorden (1)

kadaster markering