Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaat het bus lampje toch op groen [wit is het bij bussen] terwijl er GEEN bus aan komt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
denk dat ie het stoplicht bedoeld.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Automatisch. Net zoals het voor auto's ook op groen gaat als er geen auto staat. Als de lussen in de weg niet werken zou het licht altijd op rood blijven staan. Dat kan natuurlijk niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zal niet hetzelfde antwoord geven maar ik weet van uit haarlem daar rijden zoveel bussen dat het lichtje van de bussen al op groen springen als ze van 10 meter afstand al aan komen rijden.. volgens mij gaat het authomatish als er een bus aan komt meteen op geel zeg maar;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zit een timer in de regelkast van die groep verkeerslichten. Er zijn op drukkere verkeerspunten ook systemen die helemaal geen groen geven als de lus niet geactiveerd wordt. De lus wordt om een bepaalde periode getest door een stroompje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing