Ik heb de Iphone van mijn vriend per ongeluk meegewassen, is dit verzekerd?

Met het afhalen van het beddengoed heb ik de telefoon die op bed lag per ongeluk in de wasmachine gestopt. Hij doet het niet meer.

De telefoon is niet verzekerd. Valt dit onder inboedel of WA verzekering? Of kan ik op een andere manier iets vergoed krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Nee, je aansprakelijkheidsverzekering vergoedt alleen spullen die je van iemand buiten je gezin (dus mensen die niet in je huis wonen) per ongeluk stuk maakt. Of je inboedelverzekering dit dekt, is niet te zeggen, de ene verzekering doet dat wel, de andere niet. Neem dus contact op met je verzekeraar en leg deze je vraag voor. Een pasklaar antwoord is hier niet op. Hou er wel rekening mee dat dit niet vergoed gaat worden, verzekeraars betalen niet graag uit.