Mijn hoofd op jouw schouders?

Een slachtoffer van een verkeersongeval dat van nek tot tenen is verlamd. Een kankerpatiënt die door zijn arts is opgegeven, maar nog geen uitzaaiingen in het hoofd heeft. De Amerikaanse prof. dr. Robert J. White is ervan overtuigd dat hij deze mensen kan helpen met een hoofdtransplantatie, waarbij de patiënt het lichaam krijgt van een hersendode. "De ingreep is technisch mogelijk. Mijn team is er klaar voor. Binnen vijftig jaar is hoofdtransplantatie net zo gewoon als een niertransplantatie vandaag de dag", beweert hij stellig.

Wat vinden jullie hiervan?

bron: http://www.refdag.nl/artikel/1301971/quotMijn+hoofd+op+jouw+schoudersquot+.html

Weet jij het antwoord?

/2500

onzin

Eng idee. Ik snap het wel. Maar je bent dan naar mijn idee toch niet meer jezelf. Als de zieke het zelf graag wil, de naaste familie het ermee eens is. En de familie van de hersendode er ook mee akkoord kan gaan, dan zou het best mogelijk zijn. Maar als je dit graag wil, moet je het wel zeker willen, want je wil niet als het ware 'gevangen zitten in het lichaam van een ander'. Het moet wel goed voelen. En de mensen (vrienden/familie) eromheen, moeten het ermee eens zijn omdat hij anders alsnog problemen krijgt in zijn sociale leven. Moeilijke kwestie.

Tamelijk bizar eerlijk gezegd. Ligt een hersentransplantatie niet meer voor de hand of is die "ingewikkelder"?

en wie blijft er dan leven? Ik bedoel onder welke naam gaat hij door? En bij wie gaat hij wonen? bij de familie van het lichaam of het hoofd....