hoeveel KB is 1 KB ?

Toegevoegd na 38 seconden:
oei oei ik bedoel :
hoeveel KB is 1GB

Toegevoegd na 11 minuten:
ik ben wat echt gestresd vandaag sorry,maar het moest zo zijn;
hoeveel KB is 1GB?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha ik dacht al dat het een raadsel was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thaha..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is nog de vraag of je bedoelt wat je bedoelt haha...
Want je hebt kylobyte dat schrijf je als kB maar wordt dus vaak als KB geschreven. En je hebt kilobit en dat schrijf je als kb, daarmee wordt de snelheid van je internet bijvoorbeeld aangegeven. Daar is ook de verwarring met megabyte en megabit...

Het beste antwoord

1GB=1.000.000kB.
1GiB=1.048.576KiB.
Helaas haalt Windows dit door elkaar, zodat je niet de juiste gegevens ziet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kibibyte
De fabrikanten zijn juist diegenen die het goed weergeven op de schijven. Uiteraard gaat er bij het partitioneren/formatteren wel ruimte 'verloren'. Een soort overhead. Dat terzijde.

PC's reken met nullen en eentjes. Zodoende kom je op machten van 2 uit: 2,4,8,16,...512,1024.
Vroeger heeft men zo geredeneerd: omdat 1024 byte bijna hetzelfde is als 1000 byte, noemen we 1024 byte stiekum 1kB. Dit omdat het getal 1024 veel vaker voorkomt in de ICT dan het getal 1000. Niettemin is dat hardstikke fout. Bijv. de bekende 1,44MB floppies: dat is notabene een combinatie van 1000- en 1024-eenheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

1048576

Toegevoegd na 36 seconden:
dus 1048576 KB = 1 GB
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het antwoord is fout. Zie mijn antwoord.
Officieel is het zo:
1024 bytes = 1 KB
1024 KB = 1 MB
1024 MB = 1 GB
1024 GB = 1 TB

1 GB is dan dus 1048576 KB.

Er zijn echter een aantal fabrikanten die dat allemaal maar onzin vinden, en zeggen 'een kilo is het Griekse woord voor 1000, en overal wordt het gebruikt voor het getal 1000, zoals bij kilometer en kilogram. Dus gebruiken wij ook gewoon 1000 bij onze apparatuur.'
En zij houden dan dus aan:
1000 bytes = 1 KB
1000 KB = 1 MB
1000 MB = 1 GB
1000 GB = 1 TB

En als je dan een harde schijf van zo'n merk hebt van 1 GB, is die dus maar 1000000 KB groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Officieel is het zo: 1024 bytes = 1 KB" Helaas, dat is officieel _niet_ zo. Zie mijn antwoord. Je hebt wel gelijk als je zegt dat heel veel mensen het verkeerd doet.
1kB=1000 byte; 1Kib=1024 byte.