Waarvoor dienen de grote structuren in de Chinese woestijn?

In de Chinese woestijn zijn raadselachtige gigantische structuren die verschenen. Het enige dat ik er tot nu toe over kan vinden, is dat nog niet bekend is wat het doel is van die structuren.

Zijn er al artikelen die het doel van deze structuren hebben kunnen achterhalen? Heeft de Chinese regering misschien al mededelingen gedaan?

Zie onderstaande beelden (ondanks de vreemde URL's: allemaal afkomstig van Google Maps):
http://g.co/maps/jxc9u
http://g.co/maps/kc573
http://g.co/maps/gzahp
http://g.co/maps/vgdf7

Picture for question
Cryofiel
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Die 3rd is gewoon cartracks of stroompjes van water
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet waar Ritsuka,
Zie je ook de spiraalvormige - kaarsrechte lijnen in spiraalvorm? Net de bedrading voor een vloerverwarming.
Ritsuka
12 jaar geleden
Die zag ik eerst niet op mijn iPod schermpje, zie ze nu wel :)
Die weet ik ook niet. Die laatste met die cirkel lijkt een testlocatie voor bommen. Vliegtuigen in het midden en allemaal stukjes muur eromheen om te kijken hoever de vernieling zou reiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het wel zeker, dat deze bouwsels (?) recent zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wonderlijk en bizar! GoeieVraag +1
Naast de linkjes die je naar de 4 plekken brengen krioelt het er van de merkwaardige vormen. De blauwe vlakken en lijnen b.v.
Mag ik vragen hoe je er achter bent gekomen, Cryofiel?
Kristal
12 jaar geleden
Ziet er intrigerend uit, 'k heb het niet eerder gezien of erover gehoord. Ik ben benieuwd.
Cryofiel
12 jaar geleden
@basmeyer:
"Ik was in China. Daar zag ik ..." ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm, ik weet het niet hoor, een tijdje terug wilde er nog iemand op Schiphol een gigantische verfroller mee naar China nemen....... (dikke grijns) Hoe zit dat? ;-) Met smart hoor ik verder hierover, dit kan me enorm boeien, ook al zou het een hoax zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij die laatste url lijkt het een spinnenweb en ik zie toch duidelijk vliegtuigen in het midden.
Zijn die lijnen (bovenstaand) pas ontdekt of pas gemaakt?
Wel interessant.

Antwoorden (2)

Toevallig had ik daar vanmiddag een artikel over gelezen in de online AD:

"De technologiesite Gizmodo pakt deze week groots uit met de verborgen geheimen van het Chinese achterland. 'Waarom bouwt China deze gigantische projecten midden in de woestijn?' Lezers doen hun best een antwoord op deze vraag te formuleren en hebben intussen een reeks andere foto's aangedragen die vragen om nader onderzoek.

Buitenaards leven
Over de herkomst van het lijnenspel wordt druk gespeculeerd. Leger, lucht- en ruimtevaart worden in dat verband dikwijls genoemd. Ook ontbreekt de veronderstelling niet dat China op deze manier contact probeert te leggen met buitenaards leven.

Graancirkels
De meest voor de hand liggende suggestie is afkomstig van een lezer die de patronen vergelijkt met de graancirkels die in de jaren negentig over de hele wereld opdoken in korenvelden en bij nader inzien het product bleken van grappenmakers. Ook zijn er lezers die veronderstellen dat de beelden niet echt zijn, maar dat Google op deze manier door hackers een hak wordt gezet. "

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3033904/2011/11/15/Google-onthult-mysterieuze-locaties-China.dhtml

Kortom: de enigen die je er antwoord op zullen kunnen geven zijn de Chinezen zelf, maar ik betwijfel of die vaak op deze site komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Goed gevonden Moolkeesje! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alea 51.. hahaha Even off topic: dank je! Een 2 reuze interessante artikels over Royston Cave waar ik nog niet zo lang geleden was op deze site gevonden, met info die ik nog niet wist over deze merkwaardige grot rare (kruisridder) graffiti.
Volgens een oud collega zou het met nog niet ontdekte schatten te maken hebben... (nog aspirant schatgravers hier?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me wel af,of de site grenswetenschappen wel betrouwbaar is. Ik zie er net iets te veel rariteiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach het heet niet voor niets grenswetenschappen, misschien zitten ze net óver de grens? Andere link met info hier: http://www.smartplanet.com/blog/thinking-tech/chinas-area-51-mysterious-site-spotted-from-space/9305 Een een Google Earth achtige video hier: http://www.disclose.tv/action/viewvideo/1625/Strange_World_of_Google_Earth__8___Chinese_Area51_/ En in Arabië hebben ze hun eigen versie: http://www.smartplanet.com/blog/thinking-tech/mysterious-8216nazca-lines-ruins-discovered-in-saudi-desert/8581?tag=content;siu-container Ik denk dat dit laatste interessant is, historisch gezien.