Waarom mag de postcode loterij wel spam sturen?

Ik krijg brieven met reclame in de brievenbus en heb een NEE/NEE sticker. Ik kan me niet afmelden voor deze dienst dus ik zie het als spam. Is dit alleen omdat ze het persoonlijk aan mij adresseren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Komt inderdaad doordat het post aan geadresseerden is. meld je aan bij infofilter (www.infofilter.nl). Een groeiend aantal bedrijven stuurt geen post aan mensen die zich bij deze site hebben aangemeld. Ik heb het zelf ook gedaan en je krijgt inderdaad minder post (en minder telefoontjes). Zalig!

Dat is idd omdat je naam/adres eropstaat. De vraag had eigenlijk moeten zijn: "Hoe komen de loterijen aan mijn adres"?

Omdat TNT zich totaal niets aan trekt van deze stickers... NB staat er op de enveloppe "Aan de bewoners van dit pand". Dus technisch gezien is dit weldegelijk geadresseerde post...

Nee/Nee sticker is bedoeld voor ongeaddresseerde post. Spam bedrijven hebben een hyaat in deze wet/regel gevonden door te "addresseren" aan "de bewoner van...". Dan gaat het onder de sticker door, hups, zo je brievenbus in :o(

Ja dat is geadreseerde post en die gaat gewoon de brievenbus in. Maar kijk eens op de website bij bron, daar kun je je afmelden voor direct mail (geadresseerde post)

Bronnen:
http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home2.php

Ga naar www.infofilter.nl en direct mail en vink daar alles aan

Ze hebben je adres gekocht/gekregen van KPN. Ik heb hier ook last van GEHAD. Eerst heb ik ze een paar keer retour afzender gestuurd, dat hielp niet. Daarna heb ik een vriendelijke brief gestuurd met de mededeling dat ik administratiekosten in rekening ging brengen a 75 euro per brief die ik van hun zou ontvangen. Nooit meer iets van gehoord :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100