Leugen.
Voor de waarheid willen ze als nog een bewijs erbij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Ligt aan het verhaal
als het een waarheid heel vreemd klink gelooft men het niet dat het de waarheid is
ook bij liegen moet je het verhaal niet te groot maken.
vaak maken mensen er een heel verhaal van dat ongeloof waardig klinkt

Toegevoegd na 39 seconden:
dus het hangt af hoe je iets verteld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarheid is het voor mij... Altijd de waarheid... Maar voor een ander kan ik niet spreken...

Dat kun je niet zo maar stellen, dat het de een is of de ander... Wat heb je voor informatie, waar kun je uit kiezen?... Als je de waarheid aangereikt krijgt en een leugen, bedoel je dat?

Ik wil altijd de waarheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Niet waar!
De brenger van de informatie wordt geloofd of niet, onafhankelijk of hij een leugen of de waarheid vertelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In eerste instantie wordt denk ik vaak de leugen geloofd, omdat de leugen vaak met intentie wordt gebracht: er is over nagedacht, men wil bewust iets verbergen, verzwijgen of beter doen lijken.

Maar later blijkt toch vaak dat de waarheid het wint boven de leugen (gelukkig!).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al gaat een leugen nog zo snel... de waarheid achterhaald hem wel....

Ik ben wel van mening dat een leugen eerder geloofd wordt. De gene heeft over de leugen na kunnen denken dus het "antwoord" is meer doordacht.

Ik denk wel als een leugen langer "regeert" dat de waarheid altijd om een hoekje kom kijken. Het is heel moeilijk om een leugen vol te houden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms lijkt een leugen waarschijnlijker dan de waarheid. Het ligt er dus helemaal aan waarover er wordt gelogen en op welke manier en of de waarheid waarschijnlijk genoeg lijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk bestaat dat niet...

Mensen geloven wat zijzelf als waarheid (kunnen) geloven.

Dus,
wanneer dat (hun eigen waarheid) het verhaal tegenspreekt, zullen ze het als leugen kunnen bestempelen
(maar vaker als : niet waar, of niet helemaal waar!),

en wanneer het resoneert met wat zijzelf ook als waarheid ondervinden, zullen ze het als 'absoluut waar! bestempelen.

OF HET NU WAAR IS OF NIET!

Dus mensen kunnen heel gemakkelijk andermans leugen als waarheid aanvaarden. de reden is: wanneer het eigenwaarde voedt om de leugen als waarheid te blijven erkennen.

(Hebben jullie die v.s. t.v. dominee met zijn vrouw bij oprah gezien?-- want zijn vrouw ziet, nog steeds niet dat haar man haar nog steeds bedriegt!,nou, zij is voor mij een typisch voorbeeld van iemand die liever leugens aanvaard dan de waarheid, want anders valt haar leven uit elkaar, dus innerlijk bestaat er geen keuze, het moet waar zijn, wat zij waar wil vinden!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De leugen, de waarheid wil men niet horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien minder dan 1% van alles wat een mens in zijn leven gelogen is, en meer dan 99% van wat een mens in zijn leven zegt, geloofd wordt, kun je wel stellen dat de waarheid het meest geloofd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarheid.
Omdat je over de waarheid niet over hoeft na te denken,
over een leugen wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat men gelooft dat wat men het liefste wil geloven. Een leugen wordt vaak verteld om de ander te pleasen of gerust te stellen, en zal dus eerder geloofd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt er aan wat ze willen horen, dat horen ze;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan sommige mensen merk je dat ze een leugen vertellen, terwijl je bij andere eerder zou denken dat ze gewoon de waarheid zeggen.
En vaak geloven mensen een leugen wel, maar de waarheid overwint bijna altijd.(Al is een leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarheid is hard,de leugen wordt eerder geloofd,helaas het is niet anders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie een leugen vertelt kan het zo vertellen dat het simpel, eenduidig en geloofwaardig klinkt, wie de waarheid vertelt zit gebonden aan feiten die vaak niet zwart of wit zijn, maar erg complex met tegenstrijdigheden.

Wij hebben de neiging om complexe zaken met tegenstrijdigheden niet te geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat men het liefst wil horen... of datgene waarvoor men het bangst is om het te horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lichaamtaal bij het vertellen zal altijd de waarheid zijn...